Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera Os 9 till Os x?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-14 00:12

Hej
Jag har en frågan som lyder:
Finns det någon uppdatering till 9 så att det blir 10, eller måste man instalera os x från start?

Lite luddigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-14 00:18

Frågar pga att jag har en Powerbook G3 (den senare) som det ska gå att köra osx på, men när jag ska instalera osx så tycker den att datorn inte stödjer osx.

• Medlem
  • 2006-11-14 01:01

På vilket sätt tycker den det? Vilken version av PowerBook har du? Vilken version av OSX tänkte du installera?

• Oregistrerad
  • 2006-11-14 10:21

Har du uppdaterat Firmware?

Kolla på exempelvis www.lowendmac.com för mer fakata om olika gamla macar och vad man kan göra med dem.

• Medlem
  • Piteå
  • 2006-11-14 13:14

Hitta felet på LowEndMac, man måste ha 8 gb hdd eller större.
Tack.

Det låter som PowerBook G3 Wall Street och PDQ (233 - 300 MHz). De kan man bara installera Mac OS X upp till 10.2 Jaguar på. Det ska gå med nyare versioner men då måste man ta hjälp av XPostFacto.

...och då kan man väl lika gärna låta bli då det inbte lär innebära en blixtrande snabb OSX-upplevelse... Försöka duger, även om det nog är bättre att låta antikviteterna köra det OS de byggdes för, och skaffa en ny (-are) mac för OSX. En "ren" installation av OS 8.6 eller 9.1 utan en massa onödiga tillägg tillsammans med Office 98 eller 2001 gör exempelvis en bra "skrivdator" av en gammal PB. Stabilt och med ett gränssnitt som funkar även på lite mindre skärmar. Det är inget kul att köra OSX på 800x600-skärmar...

1
Bevaka tråden