Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office reminders

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 01:39

Körde Entourage förr, numera använder jag Mail och iCal istället, jag har fortfarande Office 2004 på datorn, men jag har aldrig kört Entourage på denna dator, Office blev automatisk flyttat när jag bytte dator. Problemet är att mina Officereminders kommer upp ändå, förmodligen då jag öppnat Word nån gång. Hittade en sak som heter Database Deamon i Activity Monitor, kan det vara denna app som öppnar mina gamla Entourage reminders? Avslutade den, men om jag öppnar Word så körs den igen och avslutas ej med Word. Hur stoppar man detta utan att behöva kolla i Activity Monitor hela tiden?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-14 09:26

Kolla i "Login items" efter Microsoft Database Daemon och ta bort den därifrån. Tror det räcker med det.

Du kanske har lyckats, men, Testa att stänga av officemeddelanden vetja. I Officemappen ligget ett program som heter "Microsoft Office-meddelanden" öppna och stäng av i arkiv-menyn eller nåt

• Oregistrerad
  • 2006-11-15 00:35

Tack, testar detta nu, det andra funkar, tills jag nån gång använder Word, då kommer medelanden tillbaka igen.

1
Bevaka tråden