Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikprogram

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Musikprogram att börja med...
Är inte tondöv men läser ej noter. Sjunger gärna och skriver lite musik, framför allt text.
Är lite nyfiken på att testa ett musikprogram att komponera på. Vilket ska man börja med utan att ta i för hårt.

Mac

Det låter som om du vill ha ett musikprogram med MIDI-funktion.
Protools rockar hårdast. Cubase är för mycket MIDI för min smak.
De kostar rätt mycket de programmen...men Pro Tools har en gratisversion på deras hemsida. Testa det.

///Danne

  • Oregistrerad
  • 2001-05-31 16:25

Om du vill kan du testa Reason som vi gör, det kan du tanka hem på www.propellerheads.se. Ett program som ger dig motsvarigheten till ett rack med syntar, trummaskiner, mm.

  • Oregistrerad
  • 2001-06-20 09:37

Jag skulle testa nåt program som du kan koppla en keyboard till, men då behöver du ett midi-interface.

Det beror på vad du menar med komponera - är det modern dansmusik du ska göra så kolla in Propellerheads Reason.

Är det annat så behöver antingen något som fixar midi (Cubase, Logic, Performer), eller om du vill köra akustiskt så funkar ett program som Pro Tools bra, det är dock anpassat för den som vet hur man spelar in, så kanske inget för den rena nybörjaren.
Å andra sidan - vad vet jag?

1
Bevaka tråden