Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har inte hittat någon bra widget där man kan se temperaturerna på datorns olika komponenter, till en iMac då. Har användt iStat innan men den fungerar inte lika bra på intel verkar det som.
Har inte hittat någon bra widget där man kan se temperaturerna på datorns olika komponenter, till en iMac då. Har användt iStat innan men den fungerar inte lika bra på intel verkar det som.
Jag tror inte att intelprocessorerna/mainboarden har någon termometer. De kanske använder sig av en annan typ av intern indikator för att varna när saker blir för hett.
Det kom en uppdatering till iStat nano här i veckan. Den nya versionen visar tempen också i min intel iMac.
Har du den senaste iMacen? För iStat nano visar varken temp eller fan på min iMac, så jag undrar om det finns något stöd för dessa funktioner.
Ja, det är en 20" c2d på 2,16 GHz. Den gamla versionen av nano visade inga temperturer, men den senaste versionen (1.7) visar tempen på CPU:n. För fläkten visar den tyvärr inte något.
Har testat CoreDuoTemp nu och den fungerade bra (38°C), tack för tipsen. Tyvärr har jag inte fått iStat att fungera ännu men det spelar inte så stor längre.
Meh, var ju inget kul att veta hur varm iMacen blir. Vid ~70% användande med parallels igång på andra skrivbordet ligger jag över 60° :/ Men har man haft turen att få en näst intill ljudlös burk får man väl vara glad.