Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stor pdf försvinner på väg till skrivaren!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-16 11:40

Halloj!

Jag sitter här och vill skriva ut en bok, en pdf-fil som är ca 940 Mb stor.
Skickar på filen från Acrobat 7 Prof., men när Acrobat är klar och har skickat iväg alla sidor till Skrivaredrivien i datorn händer det nåt skumt...
Utskriften försvinner!
HAr övervakningsfönstret på skrivarkön öppet hela tiden för o kolla, men utskriften kommer inte ens dit!
Den försvinner någonstans mellan Acrobat och skrivarkön!
Sitter på en ny Apple 2.66 Quad Xeon med 3 gig RAM, trycker fan den borde orka!

Om jag delar på filen, skriver ut i 2 omgångar, exempelvis första 100 sidorna för sig och resterande 70 för sig, så funkar det. Så filen är nog okej.

Filen kanske är OK, men den är kanske för stor?

900mb är rätt mycke för en stackars skrivare.

• Oregistrerad
  • 2006-11-16 15:35
Ursprungligen av Johan S:

Filen kanske är OK, men den är kanske för stor?

900mb är rätt mycke för en stackars skrivare.

Nja...

Det är en Xerox DocuColor 250 med Fiery-RIP...
Tycker nog allt att den ska klara 900 meg!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-16 19:14

Kolla i skrivarens manual om det inte står något om max-storlek.
Någonstans på sidan med tekniska specifikationer kanske.

Min Epson som jag köpte för 400 spänn brukar inte klara av små 300 dpi-bilder ens ... Dokumentet kommer då visserligen upp i skrivarfönstret, vilket tyder på att datorn åtminståne klarar av det - det är när den ska skickas till skrivaren som det avbryts.

Att din dator är riktigt grym betyder inte heller nödvändigtvis att den klarar av en sådan stor utskrift. Utskriftsystemet/drivrutinen/operativsystemet/etc kanske inte är byggt för att klara så stora utskrifter och då spelar processorhastigheten ingen roll alls.
Sök lite på Google, 99mac eller på Apples forum och se om det finns några rapporter från andra som inte kunnat skriva ut stora filer. Sök i Hjälp-menyn - där kanske det står om begränsningar.

Eller så är det bara en bugg. Och återigen - det står säkert något om det på Apples forum isf.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-11-16 19:23

Kan du ha för lite ledigt på HD på datorn? En pdf på en gig tar upp bra mycket mer som okomprimerad postscript (beroende på om det finns bilder i den, och hur många i så fall).

Prova att ladda upp pdf:en till rippen direkt istället.

• Oregistrerad
  • 2006-11-17 07:36
Ursprungligen av Kalle W:

Kan du ha för lite ledigt på HD på datorn? En pdf på en gig tar upp bra mycket mer som okomprimerad postscript (beroende på om det finns bilder i den, och hur många i så fall).

Prova att ladda upp pdf:en till rippen direkt istället.

Jag har 180 gig ledigt på systemdisken.
Jag testade och ladda in pdf:en direkt i Command Workstation (Övervakningsprogrammet till RIPen), då funkade det lite bättre, men då keffade typsnitten ur istället!

Fast jag har ju inte testat o ladda upp via webinterfacet... Där sa du nåt!:cool:

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-17 08:46

Undrar vad det kan vara för en gigantisk PDF på över 900 MB.
Den måste vara genererad på nåt skumt sätt eftersom typsnitten ballar ur också.
Jag har haft jobb på totalt 10-20 GB och printfilerna i PDF har bara blivit en liten fjutt, men ändå blivit klockrena.

Luktar korrupta typsnitt.

1
Bevaka tråden