Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iS iT only me?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-05-31 22:06

iBook å TiBook saknar ljud in. Det gör mig deppig. Himla deppig. Vafför kan man inte få leka med ljudinspelning längre? Tarvligt.

Måste man verkligen köpa en GAMMAL risig Walle eller Piss.. hm.. Pss... Pizmo för att få den lilla fina stereoingången?

iMac är ju inte så himla bärbar direkt....

• Oregistrerad
  • 2001-05-31 23:07

Hey Patrick!
Kolla in forumet "Audio in på PB G4" under "Powerbook, iBook & Handdatorer"

/Micke

• Oregistrerad
  • 2001-06-01 00:36

Mjo, men det krävs ju audioprylar som liksom tar bort den härliga bärbara känslan... att bara plugga in en sladd till sin MD-spelare vore skönt t ex.

• Oregistrerad
  • 2001-06-01 15:06

...hmmm, ja iofs. är ju allting mer eller mindre bärbart :rolleyes:
/Micke

• Oregistrerad
  • 2001-06-01 17:55

Jo, och jag vill ju gärna ha med mig t ex en syntklaviatur också, å hörlurar.. så det kanske inte är så farligt med en liten USB-audiopryl om man hittar nå´n som känns rätt. Man kanske t om ska gå på en Tascam US-428, den är trevlig och rymmer även MIDI-interface. Inte allt för dyr och i snygg förpackning med reglar och reglage.

Eller så väljer man "GRATIS-vägen" och kör vidare med den utrustning man redan har...

• Oregistrerad
  • 2001-06-03 11:36

Ja, US-428:an är ju väldigt trevlig som kompentent fjärrkontroll till ProTools/Cubase etc.
Men definitivt overkill om du bara skall ha ljud in/ut, den är ju större än en PB Ti

/Micke

• Oregistrerad
  • 2001-06-03 12:46

Jag menar, ska man ändå ha en massa extrabjäfs så är det lika bra att ha stora å rejäla grejer som man inte tappar bort! Dessutom får man ju en massa MIDI på köpet. Fast det lutar åt en Roland PC-300 med USB så man klarar sig med en enda sladd. Just för MIDI-biten alltså.

Ni kan hitta 2 modeller här: http://www.onkyomm.com/

1
Bevaka tråden