Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop CS2 vägrar starta!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-11-21 21:03

Efter ominstallation av Mac-minin och CS2 så vägrar Photoshop att starta, ikonen studsar bara två gånger sen kraschar Photoshop.

InDesign, Illustrator osv fungerar utmärkt!
Några tips på vart man kan börja felsöka osv?!

/* kalis */

  • Medlem
  • Haninge
  • 2006-11-21 21:18

Tror jag har hittat orsaken till krascherna... det beror på mitt journalförda filsystem.
I console kan man t.ex läsa

"Library not loaded: @executable_path/../Frameworks/AdobeBIB.framework/Versions/A/AdobeBIB
Referenced from: /Applications/Adobe Photoshop CS2/Adobe Photoshop CS2.app/Contents/MacOS/Adobe Photoshop CS2
Reason: image not found
"
Och ändrar man till rätt Case-sensitive namn så hoppar den vidare till nästa med ett fel i!

Så roligt var det med case-sensitive filsystem när inte programvarujättarna kan göra rätt

/* kalis */

Är det en intel-macmini?
Jag har samma problem med ny McbookPro och nyinstallerad Adobe CS2 och bara Photoshop vägrar starta, inte övriga program.

Jag förstår inte din poäng i inlägg 2? Jag har kört journaled filsystem sen det kom. Det har aldrig varit något bekymmer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-21 12:07

Varken Photoshop CS och CS2 startar!

Varken Photoshop CS och CS2 startar, men alla andra av Adobes program. Har tidigare aldrig haft problem med någon Photoshop version. Felet kom helt plötsligt, utan att jag mixtrat med någonting.
Har testat de tips jag funnit på Forumet, men inget hjälper, ej heller ominstallation. Tacksam för all hjälp jag kan få! Får bifogade felmeddelanden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-21 12:21

Varken Photoshop CS och CS2 startar!

Varken Photoshop CS och CS2 startar, men alla andra av Adobes program. Har tidigare aldrig haft problem med någon Photoshop version. Felet kom helt plötsligt, utan att jag mixtrat med någonting. Har testat de tips jag funnit på Forumet, men inget hjälper, ej heller ominstallation. Tacksam för all hjälp jag kan få!
Får bifogade felmeddelanden.

Tyvärr funkade det tydligen inte med mina bifogade filer till mitt ovanstående, så jag gör om proceduren.

På ena meddelandet står: Vissa filer som krävs i mappen Required för Adobe Photoshop CS hittas inte. Återställ gm att inst om Phshop, vilket jag gjort.

På den andra meddelandet står: Ett objekt i startobjektsmappen "Library/StartupItems/AdobeVersionCue) har inte rätt säkerhetsinställningar. Vad gör jag?

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2007-01-21 12:58

Har också detta problem med CS2, det hjälper mej att reparera permissions från orginal OS X CD'n, ej från Disk Utility eller Cocktail. Samt nån gång har jag fått slänga alla Photoshop Prefs. Testar CS3 Betan, den har inte haft detta problem. Ibland händer det också i Indesign, men Photoshop är värst. Kör MacBook Pro, 10.4.8.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-23 17:42

Photoshop startar ej!

Jag gör ett nytt försök om ytterligare hjälp!

Varken Photoshop CS och CS2 startar, men alla andra av Adobes program. Har tidigare aldrig haft problem med någon Photoshop version. Felet kom helt plötsligt, utan att jag mixtrat med någonting. Har testat de tips jag funnit på Forumet, men inget hjälper, ej heller ominstallation. Får bifogade felmeddelanden:

•••På ena meddelandet står: Vissa filer som krävs i mappen Required för Adobe Photoshop CS hittas inte. Återställ gm att inst om Phshop, vilket jag gjort.

•••På den andra meddelandet står: Ett objekt i startobjektsmappen "Library/StartupItems/AdobeVersionCue) har inte rätt säkerhetsinställningar.

Tacksam för all hjälp.

Hos mig startade alla program utom Adobe Acrobat Professional.

Stängde av en del teckensnitt och rensade rent bland alla cachefiler och nu funkar den igen.

1
Bevaka tråden