Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket ska datorn låta?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså, jag fick min sprillans nya macbook i fredags å den är jättefin å så, men.... När jag sätter igång den och "väcker" den ur viloläge låter den rätt så mycket...Jag som inte är så datakunnig och framförallt inte har ngn erfarenhet av MAC, misstänker ändå att ljuder kommer från dvd-läsaren... kan detta stämma? Ngn annan som känner igen problemet?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-20 19:30

Jag har ingen macbook än, den kommer imorgon. Men jag har en powerbook, när jag väcker den ur vila så låter den lite grann, processerna vaknar till liv. Jag kan ju jämföra imorgon med macbooken när jag får den och se om den låter mer.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-20 19:32

Ta annars med dig datorn till en butik som säljer macbook och jämför med nåt demo ex som står i butiken, om du tycker din låter alldeles för mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-21 14:31

När jag väcker min MacBook ur vila så kommer det alltid ett kort mekaniskt ljud (den "hostar" till) från DVD-spelaren. Jag har antagit att den vill kolla om det sitter någon skiva i. Har varit så från första början, jag tror inte det är något konstigt

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-11-21 14:34

Jag har fått för mig att det är hårddisken som låter, spelar kanske mindre roll men det kommer i alla fall ett ljud från min MacBook c2d när man väcker den ur vila

Min Mac mini G4 låter också så. Den gör väl helt enkelt så när den startar, inte speciellt jobbigt imo.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-21 18:14

Det är inte något som helst fel. Vad DVD-läsaren gör är att den startar upp mekaniken i den. Det är helt normalt och ingenting att oroa sig för.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 21:51

Du kan jämföra ljudet med när du trycker på eject knappen utan att ha nån skiva i. Är det samma ljud som de så är allt som det skall vara

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-11-21 22:53

Jag fick min Macbook idag. När jag startar ett litet spel, som t.ex. Wingnuts går fläkten på högvarv konstant. Samma sak när jag spelar lite poker med partypokers klient. Är detta normalt? Dessa saker ska väl inte anstränga datorn så fruktansvärt mycket.

1
Bevaka tråden