Var in på affär´n igår och lyssnade på deras 24". Den har samma svaga "sprakande", även när den är i vila, som min. Killen trodde att det var ett normalt ljud, han skulle kolla om inte hans iMac G5 har samma ljud.
Däremot kunde jag inte höra brummet (ljudet som ändrar karaktär när man ändrar ljusstyrka på skärmen). Kan alltså tyda på att vissa (inklusive min....) har ett fel som gör att de brummar.
Kan också vara så att vissa hör det och andra inte hör brummet när man ändrar ljusstyrkan. För det är nämligen så hemma att jag hör det om jag koncentrerar mig och flyttar huvudet nära skärmen när det verkligen är tyst och ventilationen är avstängd mendans min tjej överhuvudtaget inte hör det i något läge.
Och om det eg. är något fel vet jag inte. Alla elektriska apparater brummar, det får man nog acceptera dessvärre. Sedan är det ju alltid en fråga om kostnader, du kan få ner brummet men då får du också lägga ner pengar på aggregat, transformatorer och allt var det heter. Och apple har väl helt enkelt kanske valt att välja något lägre kvalité på just denna biten för att hålla ner kostnaderna och öka sina marignaler.
Du kan säkert höra ett brum även ifårn 17" och 20" fast kanske inte lika högt för rimligtvis så bör det behövas mer kraft att lysa upp en 24" och därmed får du mer kraft du ska transformera ner när du vill sänka ljusstyrkan, därav mer brum.
Apple lägger sig på en nivå för sina kostnader och rimligtvis är det konsumenten som får bestämma om han kan acceptera denna nivån eller inte, vilket resuluterar i antingen forsatt hög försäljning eller arga kunder med minskad försäljning som följd.
Jag kanske är helt ute och snurrar både på det elektriska och det ekonomiska här uppe och jag vet det är väldigt OT men samtidigt känns det som att man måste även börja fundera i lite andra banor än att det är ett fel när det faktiskt på "alla".
Sedan att det även finns dem som fått fläktar som går emot chassit som beskrivs i andra trådar och annat som tickar är väl förkastligt det kan jag hålla med om.
Hoppas jag inte gjort mig ovän med allt för många här nu och blir varnad och utkasstad för jag vet precis vad ni pratar om när det gäller brummet för jag har det med men inte min tjej fast det är samma dator