- memark
- Medlem ●
- Mölndal
Det vet jag väl, men jag vill ha en Widget sa jag ju. Då behöver jag ju inte hålla på med tangentbordet, för jag har dashboard på mittenknappen på musen.
OK, du är en all mouser.
Om din mus klarar det kan du göra som jag då, och lägg "Next application" på musens scrollhjul. Tryck ner för att visa ikonerna, och rulla för att växla program!
OK, du är en all mouser.
Om din mus klarar det kan du göra som jag då, och lägg "Next application" på musens scrollhjul. Tryck ner för att visa ikonerna, och rulla för att växla program!
Nä, det går ju inte heller för jag vill ha Dashboard på skrållhjulets knapp.
Förresten så är jag inte en all mouser, jag har jobbat med grafik på Mac i 12 år, så man har använt snabbkommandon mer än de flesta. Men när man sitter hemma på kvällen med ett barn i famnen så är det bra att kunna styra datorn med musen.
bara jag som tycker att denna widget skulle rocka?
tänk er msn icq ichat program ...typ Adium fast som 100% widget...så man lätt kan komma åt det och ta bort det när man sysslar med arbete istället för att ha massa ikoner i dockan i onödan och fönster som irriterar en....
bra för dem som är på jobbet och snabbt ill få bort msn fönstren
Jag skulle vilja ha en widget för sin csn-skuld som tickar lite fint... Gärna krona för krona.. Man skulle kunna lägga in hur mycket man har i skuld och hur mycket man får i månaden i studielån...
Vore hemskt men tragikomiskt på samma gång.
Kan väl inte vara så hemskt svårt att göra, lite som en nedräknare men tvärtom?
Om jag haft någon som helst kunskap om widgets hade jag gjort en sådan
Jag skulle vilja ha en widget för sin csn-skuld som tickar lite fint... Gärna krona för krona.. Man skulle kunna lägga in hur mycket man har i skuld och hur mycket man får i månaden i studielån...
Vore hemskt men tragikomiskt på samma gång.
Kan väl inte vara så hemskt svårt att göra, lite som en nedräknare men tvärtom?
Om jag haft någon som helst kunskap om widgets hade jag gjort en sådan
Dumma, hemska människa
En widget kopplad till iCal där du kan summera timmar i specificerad kalender över specificerad ti(datum till datum), alltså en enkel tidsredovisare.
Steg 2 i utvecklingen och pluspoäng vore om man dessutom kunde bsätämma timpris (olika för olka kalender) och få en slutsumma på dels tid, dels kronor och ören...
Steg 3: Sen skulle ju det hela kopplas till utskrift av faktura...
Jag vill ha en widget med Jan Berglins underbara och skrämmande strippar!
Nej! Jag tog fel tecknare..Berglins strippar är också bra, men jag menade han som har sina i bl.a. aftonblaskan....Berglund? Jan någonting? Ni vet han som tar gamla retrobilder och lägger till en bizarr pratbubbla...
Är det nån som sitter på en snygg timer widget typ äggklocka eller "tea timer"
Är det nån som sitter på en snygg timer widget typ äggklocka eller "tea timer"
3-2-1
Dashboard timer widget for OS X
3-2-1 v2 - Countdown Widget for Mac OS X
Enkel och trevlig timer
Tack så mycket, tyvärr får jag den inte att funka...
Har du Real Player installerat på datorn?
edit:
Enligt denna tråd kan du även behöva gå in på SR:s hemsida och välja Real som förvald spelare.
Jag skulle vilja ha en Nordea-widget, samt en tradera/ebay-widget.
Någon som vet någon?