Hejsan!
Jag har nu varit ägare av en macbook 2.0 1gb ram sedan början av juli, men är inte riktigt nöjd med den.
Den blir väldigt varm, runt 60 grader och då är endast safari igång. Har även installerat senaste firmwire å sånt. Sedan så piper den och har sig konstant oh det är riktigt irriterande, även fläktarna går på högvarv hela tiden.
Den är allment seg och badbollar dyker upp jämt när jag knappt gör något på den, även fast jag har 1gb ram.
Sedan är den allmänt dåligt byggd känns det som, allt knarrar och är lite snett, skärmen är förskjuten några mm, märks mest i stängt läge och styrplattan lutar så den är slät med ovansidan på ena sidan och värdens kant på den andra.
Tangenterna är snea och nerpilen funkar bara ibland, caps lock och num lock börjar även lysa ibland fast det inte är på.
Även batteriet sitter snett så datorn står inte rakt på bord, försökt att fixa men verkar ej att gå.
Laddaren blir helt kokhet och ger ifrån sig ett tjutande ljud, fast det från datorn är värre, även fast man inte lhar sladden i datorn så tjuter den rejält.
Som ni hör så är jag inte nöjd även fast jag hade hoppats att bli det med denna dator. Så nu undrar jag om det finns något av det ovannämda som man kan få åtgärdat på garantin, eller är det bara inse att man fått ett riktigt b exemplar och får helt enkelt leva med det:'(
//David Frick