Det verkar som att DV blir det enklaste formatet och att det ändå inte spelar någon roll eftersom källmaterialet är filmat på DV från första början. Det enda jag står inför är om man skulle vinna någon kvalité att köra digibetan genom någon slags analog linedubbler studiopryl innan.. Någon som vet mer om detta?
Med NTSC så verkar det som det ändå blir strul, de DVD spelare i USA som säljs, eller rättare sagt de som många har hemma stödjer tydligen inte PAL alls. Så det där vet jag inte om man vågar riska att en såpass stor marknad kan få strul med ens produkt. Då är det bättre att vara på säkra sidan. De flesta i Europa och Japan har ju spelare som klarar av NTSC liksom..
Är inte Cleaner 6´ans MPEG motor bättre än 5´ans. Den ska ju numera stödja 2-pass VBR direkt, utan att man behöver MPEG charger..
Eller är BitVice såpass mycket bättre att den lönar sig? Då är det ju helt klart intressant!
Programvaran för själva DVD framställningen vet jag ännu inte vilken det ska bli, vi är ett gäng som gör olika saker varav den som ska göra menyerna antagligen använder något slags DVD program. Annars är det presseriet som sköter allt runtkring. Jag tror allt blir bäst då, så kan var del i projektet bli så bra som möjligt om man separerar kodning ifrån menyskapande etc..
// kimmo