Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val sekundär kamera?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-20 23:54

Vad skulle ni välja för sekundär kamera till min D50? Vill ha någon som ger bra bildkvalitet och inte brusar så mkt på höga ISO-tal. Den ska vara hyfsat kompakt, ha svängbar LCD, filmfunktion osv. Ska vara snabb i användningen med, samt fixa Macro, Vidvinkel och gärna rejäl tele "i ett". Finns typ bara S3IS och någon Panasonic då? LÅng tele är inte superviktigt, 6 x (ca) borde räcka - men macro (gärna >1 cm) samt finfin vidvinkel skulle vart dunder.

orkar inte släpa stora kameran överallt...

/Fredrik

Det där är ju väldigt individuellt vad man har för nivå på fottandet. Jag har läst om folk som har D200 som reserv.
Men jag har precis som dig en D50. Och några objektiv o blixt.
Men dina krav tror jag canon har en lämplig kandidat! Som jag har kollat på, som är liten o smidig. Ja det är den du kollat på ser jag, Det har allt som behövs tror jag! Köp den!

Se lite av mina bilder:
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=44592

Ska man ha lågt brus i en kompaktkamera så är nog Fuji i särklass (helt OK på ISO 800, ungefär som Canon på 200!), men de känns inte så snabba. Ska den vara snabb när det gäller så slår ingen Ricoh (som har både vidvinkel och bra makro, och rätt mycket zoom i konsumentmodellerna). Nog finns det alternativ, och ingen är bäst på allt.

1
Bevaka tråden