Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar .avi med iPhoto och Quicktime?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2006-11-24 18:12

Jag kan inte öppna .avi-filer med Qucktime eller importera till IPhoto. Allt som händer är att programmen "oväntat avslutas". Filerna är tagna med en Canon Ixus60, och flyttade från en Windows-pc.
Någon som har någon teori om vad problemet kan vara?

AVI-filmer från min Canon Ixus 400 funkar utan problem i QT. Kastat inställningsfilerna för QT (.plist)? Testa annars att skapa en ny användare (Systeminställningar-Konton-"Plusset" under användarlistan. Funkar det i QT under nya användaren är det något annat som är fel.

du måste lägga in .avi komponenterna i quicktime mappen så är det lungt. Sök på Perian om du behöver lite bra skit!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2006-12-16 22:26

Tack för tipsen. Jag provade, men det funkade inte förrän jag uppdaterade till senaste versionerna av quicktime och iphoto. Sensmoral: Kolla alltid om du har senaste versionerna när saker börjar krångla.

Ursprungligen av stitch:

Jag kan inte öppna .avi-filer med Qucktime eller importera till IPhoto. Allt som händer är att programmen "oväntat avslutas". Filerna är tagna med en Canon Ixus60, och flyttade från en Windows-pc.
Någon som har någon teori om vad problemet kan vara?

jag har samma problem med min ixus65 kan inte importera via iphoto och kan inte titta på dom i quicktime.

finns det några lösninar på det eller har fler samma problem .

1
Bevaka tråden