Har suttit och slitit mitt hår hela dagen med att försöka koppla min gamla mac mini till min nya Samsung 40" skärm med en dvi- till hdmi-sladd. Hur jag än gör så klipper den kanten av bilden (precis under menyn och ungefär lika mycket på alla sidor), har testat SwitchResX och DisplayConfigX med enda resultat att ingen bild visas alls istället. Tyvärr är inte en vanlig VGA-kabel ett alternativ eftersom bilden blir otroligt urvattnad om man använder den tack vare DNIe läget som saknas för PC-ingången...
Är det någon som kommit på en lösning? En idé jag fick var ett gammalt program som fanns till MacOS 9 (eller ev tidigare) som gjorde att man kunde ha en virtuellt större skärm som scrollades runt. Med det programmet kunde man även ställa in en mindre skärmyta och kanterna blev då svarta. En sådan lösning som helt enkelt kapade litet på varje sida skulle ju kunna funka. Någon som känner till ett program som gör detta? (Litet sugen på att ta reda på hur man skriver ett själv, men har inte tillräckligt med tid just nu)
Tack på förhand!