Jag blåser lite liv i denna tråd. (Nu kan ingen säga att jag inte sökt innan jag postade, i alla fall... )
Så här är läget: (hosted) Exchange Server 2007. (Inget 2010 på gång på ett tag.) Två PC och två Mac. De som kör Mac kör också iPhone.
Mailen funkar bra. PC-användarna kör OWA, och är nöjda med det. Vi som kör Mac kör mail. Och förstås i iPhone.
Jag kör dessutom iCal och synkar almanackan till min iPhone. De tre andra kör Filofax, utan synkning.
Jag synkar också adressboken, men är ensam om det.
En enda utmaning: Vi har ett samtalsrum som vi vill boka i en gemensam kalender. Och nu kommer haken, Snow Leopard stödjer inte Public Folders. Så det funkar inte. Vare sig via OWA/Safari (Det blir ju "Light"-versionen) eller iCal för oss som kör Mac. Och inget 2010 i sikte.
Vi kan få en mailbox till för samtalsrummet. Det blir en användare till, och kostar pengar varje månad.
Hur kan vi komma runt detta? Jag har googlat i timmar. Förstås: En google calendar. Det har jag redan fixat till. Men går det verkligen inte i Exchange?
/Magnus
(Det finns egentligen en utmaning till: Att dela filer. Det löste jag med DropBox.)