- Fraspe
- Medlem ●
För Windows finns iaf: http://www.widowpc.com/2005/08/fix_dead_pixels.php
HIttade en som även funkar på Macen (via Java) http://www.jscreenfix.com/
Döda pixlar är inte roligt. Vi har ett "död-pixel-återtages-avtal" med vår leverantör. Det är jag glad för. Men jag ska samtidigt säga att av ca: 90 TFT-paneler de senaste 3 åren har vi inte returnerat en enda. Apple = kvalitet!
Jag hade en död pixel på min iMac, men jag lyckades "massera" bort den. Jag gnuggade försiktigt på den och då vaknade den till liv igen. Kanske värt att testa innan man börjar bjäffsa med support och annat?
Har både testat att gnugga och att kört det där programmet nu och inget fungerar
Hur länge "masserade" du på skärmen?
har det inte gått mer än 14 dagar har du ångerrätt på köpet. Jag hamnade i precis samma sits när jag köpte min, ringde dagen efter. Fick välja mellan 500 kr tillbaka eller ny dator, utan att behöva betala en krona i frakt.
Jag tog självklart en ny burk å dom la en ny beställning direkt, med högsta prioritet. Tre dagar senare skickades den nya från kina. ytterligare ett par dagar senare ringde TNT å frågade när de kunde hämta min gamla. Var utan MBn i tre dagar totalt. Kanonservice tycker jag!
Så om du fortfarande är inom de 14 dagarna tveka inte på att ringa byta den!
har det gått mer än fjorton vette tusan då det får vara, enligt applesupport, 3 döda pixlar totalt på en Macbook. Men det skadar aldrig att ringa å klaga iaf, kanske kan du få lite kompensation iaf.
har det inte gått mer än 14 dagar har du ångerrätt på köpet. Jag hamnade i precis samma sits när jag köpte min, ringde dagen efter. Fick välja mellan 500 kr tillbaka eller ny dator, utan att behöva betala en krona i frakt.
Jag tog självklart en ny burk å dom la en ny beställning direkt, med högsta prioritet. Tre dagar senare skickades den nya från kina. ytterligare ett par dagar senare ringde TNT å frågade när de kunde hämta min gamla. Var utan MBn i tre dagar totalt. Kanonservice tycker jag!
Så om du fortfarande är inom de 14 dagarna tveka inte på att ringa byta den!
har det gått mer än fjorton vette tusan då det får vara, enligt applesupport, 3 döda pixlar totalt på en Macbook. Men det skadar aldrig att ringa å klaga iaf, kanske kan du få lite kompensation iaf.
Hej krox, jag fick den i fredags, öppetköpstiden räknas det från och med då man fått datorn, eller då den skickades från apple?
Jag kommer ringa imorrn och se vad som händer
Hej krox, jag fick den i fredags, öppetköpstiden räknas det från och med då man fått datorn, eller då den skickades från apple?
Jag kommer ringa imorrn och se vad som händer
De 14 dagar gäller från det att du Fått datorn.
De 14 dagar gäller från det att du Fått datorn.
Om vi ska var jättepetiga så gäller 14 dagar ifrån det att du motagit varan men tidigast ifrån det att du fått den information som krävs enligt §7 DHL. Finns ingen sådan information med leveransen så har du ända upp till ett år på dig att ångra dig.
Men jag antar att Apple är pålästa och skickar med den informationen.
Jaha, sitter här med min nya macbook då... och en död pixel på den med, som det verkar.
Det är väl bara att smälta det då, men jag är jävligt less att man skall lyckas träffa på två st med pixelfel. Min halvsunkiga 19" Samsung-skärm har inte en enda död pixel.
suck!
Jaha, sitter här med min nya macbook då... och en död pixel på den med, som det verkar.
Det är väl bara att smälta det då, men jag är jävligt less att man skall lyckas träffa på två st med pixelfel. Min halvsunkiga 19" Samsung-skärm har inte en enda död pixel.
suck!
Fan vad trist :/
Men för att summera, du fick alltså din första utbytt utan problem när du endast hade EN död pixel? Hur kommer det sig, då man tydligen behöver 3 pixlar döda för att få byta?
Sa du något särskilt, hotade du med att utnyttja öppet köp eller vad gjorde du?=)
Nä alltså det var ju även F11-tangenten som felade. Jag nämnde inte ens öppetköp-grejen utan hon sa direkt: Vill du ha pengarna tillbaka eller en ny dator?
Den nya jag fick igår har ju som sagt en död pixel men sen flimrar skärmen till... ungefär som en 50 Hz TV... lite fladderliknande.
Nu funderar jag på att ringa tillbaka och be dem hämta datorn och ge mig mina pengar tillbaka.