Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HDV i iMovie

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har precis fått min första HDV kamera, en Canon HV-10. Känns mycket bra och fungerar perfekt i inspelning 1080i. När jag spelar upp på min plasma blir kvalitén kanon.
Har importerat filmen till iMovie som 1080i och editerat den. Allt ser bra ut på datorn. När jag är klar vill jag spara den som separat film och då börjar problemen. Exporterar jag den som quicktime hög kvalité blir ljudet dåligt och bilden hackig.
Någon som kan hjälpa mig hur jag skall hantera HDV i iMovie?
mvh
Fredrik Svedberg

Ursprungligen av frippe99mac:

Hej, har precis fått min första HDV kamera, en Canon HV-10. Känns mycket bra och fungerar perfekt i inspelning 1080i. När jag spelar upp på min plasma blir kvalitén kanon.
Har importerat filmen till iMovie som 1080i och editerat den. Allt ser bra ut på datorn. När jag är klar vill jag spara den som separat film och då börjar problemen. Exporterar jag den som quicktime hög kvalité blir ljudet dåligt och bilden hackig.
Någon som kan hjälpa mig hur jag skall hantera HDV i iMovie?
mvh
Fredrik Svedberg

Du måste nog se till att filmen är i progressive mode. Då tror jag det mesta det dåliga bildkvalitén blir bra. Så gick det för mig iallafall, fast i FCP. Men ljudet i din QT film borde ha varit OK även om bilden är dålig. Hmmm.

Finns det någon dokumentation för iMovie?
Har även FCP, kanske skulle använda det istället?
mvh
Fredrik Svedberg

Ursprungligen av frippe99mac:

Finns det någon dokumentation för iMovie?
Har även FCP, kanske skulle använda det istället?
mvh
Fredrik Svedberg

Använd Compression i FCP. Där får du stor kontroll över hur QuickTime skall bli. Fick riktigt fin film efter rätt inställning!

Har provat med Final Cut nu och filmerna blir fina men så fort jag får en rörelse i filmen hänger inte kanterna med? Kan någon hjälpa mig med inställningarna? Kör Apple Intermeditade för att inte tappa någon kvalite, när jag konverterar till H.264 blir resultatet riktigt dåligt.
Hjälp en HDV hungrig hemmafilmare!
mvh
Fredrik

1
Bevaka tråden