Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partitioner på extern HD?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 23:23

Hej!

Har nyss köpt en WD My Book hårddisk på 250GB. Nu har jag kommit på att jag har lite för lite utrymme på datorns hårddisk för att installera Windows. Undrar om det går att partitionera den externa hårddisken i två partitioner och ha den ena i Mac OS Extended(journalförd) och den andra i fat32. Går det att göra så? Och är det isåfall smart och säkert?

OM saker och ting strular till sig på windowspartitionen kommer väl macpartitionen vara säker ändå?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-21 23:52

Hittade nu detta på apples hemsida i FAQ :
I have more than one hard drive, can I install Windows XP on any drive?
With Boot Camp Beta 1.1 or later, yes, but you can install only one Windows partition on any of your computer volumes. The Setup Assistant will allow you to partition drives, or to install Windows XP on an entire drive if it does not contain Mac OS X. Note: You cannot install Windows XP on an external hard drive.

Det står ju här att det INTE går att ha Windows XP på en extern HD. Men det måste väl gå om det går att ha på vilken annan extern HD som helst, eller?
I alla fall om man installerar Mac OS X på den externa hårddisken och sedan bootar Mac OS X (på externa HDn), installerar BootCamp och sedan partiotionerar den externa disken med hjälp av BootCamp.. tycker ni inte det borde fungera?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-11-27 20:14

Lyfter tråden lite har nämligen precis köpt en 500 gb firewire My Book hdd just för detta syfte, men jag antog att det skulle fungera att slänga in windows på denna så jag gjorde inga djupa efterforskningar... vilket jag tydligen borde ha gjort =/
Kommer det att gå med framtida versioner av Boot Camp att lägga in windows på extern hdd tror ni? eller fungerade det som du föreslog iVictor? Känns som man kastat lite av pengen i sjön nu...

1
Bevaka tråden