Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis uppdatering av OS X

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om Apple släpper Leopard 1 februari, när behöver jag ha köpt en dator för att få en gratis uppdatering?

Hur har Apple gjort tidigare?

Jag "behöver" inte en ny dator igår utan kan vänta, men vill ju inte vänta hur länge som helst... Obs ingen släkt i Småland eller dess omgivningar.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-11-26 21:24
Ursprungligen av Göran K:

Obs ingen släkt i Småland eller dess omgivningar.

Men i Västergötland tydligen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-26 21:35

haha, kul

Dock mycket bra fråga! Har 10.x.x -> dagens versioner kostat för någon att uppgradera?
(köpte min första mac för 4-5 månader sen)

Hälsningar,

Kenneth M

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-26 21:54

Apple brukar köra ett fast pris typ 1200 kr för uppgradering eller ny installation. burkar som skäppas inom en kort tid (typ en månad ) innan släppet brukar ha tillgång till fri uppdatering. Detta brukar dock annonseras ut när man vet att vilket datum OS:et kommer att släppas.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-26 22:39

Jag beställde min dator på Apple Store,ungefär den 10e april 2005, i slutet av den månaden släpptes [nuvarande] OS 10.4 Tiger. Jag fick datorn med OS 10.3 Panther installerad hem med frakten den 2a maj. I och med att jag hade kontakt med telesupport erbjöds jag att uppgradera till Tiger för ett par hundralappar, tror att det var ca 300 kr. Det kan väl gå så nu med kan jag tänka mig.

Tack

Inte ens Västergötland, men är väldigt förtjust i mina (egna) pengar.

Tack för bra svar.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-27 22:14

Blir alltid lika förvånad när jag tittar på Mac priser. Ett hyffsat redigeringsprogram för PC kostar 15-20 tusen kr. Final Cut studio - 10 tusen...och det är 3 kalasbra produkter (exkl. motion)
Windows - 5 tusen. Mac "Brutalt bra" - OS X, ynka tusing.

Värmer i hela kroppen!

Tack för infon!

Med vänliga hälsningar,

Kenneth M

1
Bevaka tråden