Allt började idag..jag skulle försöka koppla min macbook med vår stationära dator..genom en korsad kabel..jag lyckades misslyckas..fick det alltså inte att fungera..lade till protokoll för skrivdelning etc på den stationära datorn..som alltså är en pc..

men men.till saken..efter att jag inte lyckats få ordning på skiten..kopplade jag tillbaka macbooken till den vanliga nätverkskabeln..som går in i huben på hemnätverket..men då börjar ena porten (den jag brukar ha) blinka..o verkar inte alls fungera att ansluta igenom..så byter till port 3 istället.. nu börjar det konstiga..den fungerar till en början..men efter några minuter slutar internet att fungera..hittar inga sidor..väntar ca 10 min..då går det igen..etc..så håller det på..lika dant på den andra stationära datorn.. man kommer in på internet ca var tredje gång och uppkopplingen håller ca 3-5 min.. blir galen på sånt här

telia adsl är det förövrigt..visst är inte det bästa..segt att ladda hem grejer..men till surf etc duger det bra..tills nu=(

några tankar?..vet att min beskrivning är luddig..men har inte så bra koll