Har använt sleep på en hel uppsjö modeller i många år. Har alltid funkat perfekt på mac (förutom ngt program, jag minns inte vilket, som i någon version kraschade när datorn vaknade). En av våra maskiner, en gammal iBook, har ett batteri som är så slut så det funkar i 1-2 minuter från fulladdat innan den stänger ner. Denna dator står i sleep utan strömtillförsel i veckor utan problem att vakna upp med allt som det ska så speciellt mycket ström drar inte sleepläget.
Dock minns jag med förskräckelse när vi hade köpt in 17st compaq-laptops à ca 20 000/st till en undervisningssal åt en av våra kunder och det absolut inte gick att sätta en enda av dem i sömn utan att de totalcraschade och fick startas om. Vi fick bråka jäkligt mycket med leveratören för att få dem att ta tillbaks maskinerna. Nästa batch var ett gäng IBM-maskiner. Samma sak igen.. Vi tappade kunden sedan.. Inte enbart p g a detta men allt spelar ju in..
Nu förtiden funkar väl sleep hyfsat på Windoze men det är väl inte helt 100%? Har för mig att folk fortfarande har problem med det, eller?
Så, nej tack, ingen hibernate, deep sleep, whatever.