Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna via Firewire

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har upptäckt ett problem som jag dock även har löst...

Har en G4/450MP med en JVC miniDV/S-VHS bandare inkopplad via Firewire.

Har haft en (två olika faktiskt) firewire brännare (externa) kopplade till den datorn för bränning av CD.

Snacka om att det strulat, ungefär varannan skiva har avbrutits under bränning (brännarna är en 12x plextor = burn proof, samt en yamaha 16x) med underliga felmeddelanden som power off, reset o dyl i felmeddelandet.

Hur som helst så tröttnade jag på o få dessa fel o slet sonika ut fw kopplingen till JVCn.. o vips så har jag inte haft ett enda fel.

JVCn har varit avstängd under alla bränningar men ikopplad via firewire.

Frågan är således om inkopplade FW enheter kan störa varandra?!

Datorn kör 9.1 o har kört 9.0.4

Ett snarlikt fel kanske är den som jag fick på min Ti (OSX) när jag hade en FW disk inkopplad till datorn men då disken var avslagen och datorn gjorde en tvärnit vid uppstart i form av en kernel panic.

Kanske är något med FW gränssnittet som muppar?

Intressant!
Jag hade jättestrul härom dagen med en FW brännare på min Ti.
Jag fick den inte att bränna en enda skiva och jag hade inte tid att kolla vad som kunde vara fel. Den stannade efter ca. 20 MB bränning. Jag antog att det kunde vara min DVD spelare som stulade. Nu då du säger detta så funderar jag på om jag hade några andra grejer kopplade. Jag har en LaCie HD och en likadan JVC.
Brände hemma med USB på kvällen och det gick klockrent.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Micke W:
Jag hade jättestrul härom dagen med en FW brännare på min Ti.

har en lacie pocketdrive fw kopplad min ti och bränner skivor utan problem. checka av vad du har för inställningar i strömspararen - datorn kan gå i vila och då kruppar naturligtvis skivorna.

Då jag kör på AC har jag aldrig!

Igår brände jag på samma dator, med JVCn urkopplad men med en Maxtor firewire HD inkopplad till datorn och brännaren inkopplad till HDn..

Fungerade klockrent, inte ett enda fel..

Vad gäller syndromet ibörjan på denna diskussion så uppkommer inte problemet alltid med det samma. Utan man kan bränna kanske 1-2 skivor o därefter kraschar bränningen. Startar man om kan man bränna 1-2 skivor till osv..

Det verkar vara något som hakar upp gränssnittet, o då just när man har den där JVCn inkopplad samtidigt. Iofs har samma syndrom uppkommit på en likadan dator fast där har en Sony DSR-20 varit inkopplad på samma sätt.

Verkar som om DV enheter på något sätt skulle vara boven i dramat.. ?!

Har liknande erfarenhet från min jobbdator. Kör med en G4 och LaCie FW cd-brännare. om brännaren in te är påslagen vid upptart stoppar datorns laddning upp helt och hållet. Detta är den enda FW enheten på datorn. Inget större problem i och för sig, men trots allt konstigt.

1
Bevaka tråden