Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

the search

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hedemora
  • 2006-12-03 22:46

Hoppas att några vill rösta på mina bilder!

The Sign:
http://thesearch.nu/#image=172

The Splash:
http://thesearch.nu/#image=742

The Sound:
http://thesearch.nu/#image=1087

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 11:55
Ursprungligen av kaja:

Hoppas att några vill rösta på mina bilder!

The Sign:
http://thesearch.nu/#image=172

The Splash:
http://thesearch.nu/#image=742

The Sound:
http://thesearch.nu/#image=1087

Supertöntigt att ragga röster på det där viset.
Om det är dina egna bilder på sjölejon och lavaströmmar så borde du kunna få cred på annat vis.
Jag röstar inte.

normalt att gå med i forumet enbart för att fiska röster.

Det avr aju lyckligtvis en till som blev diskad... personen som bara hade 2 bilder och fick typ 800 röster på en halvtimme,,, känns skönt

hmm morgonstavning:)

Nu har jag lagt upp min bild till uppdraget "The light". den finns HÄR. Röster uppskattas och belönas i form av tacksamhet och gentjänster. :rolleyes:

För övrigt noterade jag att en i ledningen är tillbaka på noll. HÄR. Jag fattar ingenting.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 11:59
Ursprungligen av cliquesuck:

Nu har jag lagt upp min bild till uppdraget "The light". den finns HÄR. Röster uppskattas och belönas i form av tacksamhet och gentjänster. :rolleyes:

För övrigt noterade jag att en i ledningen är tillbaka på noll. HÄR. Jag fattar ingenting.

Men är det inte lite barnsligt att vara ute här och tigga om röster?
Är bilderna bra så är dom. Personligen så skulle jag aldrig rösta på en bild för att någon ber mig rösta. Vad för slags tävling blir det då? Lägg ut bilderna och hoppas på att nån gillar dom i stället.

Ursprungligen av Konrad:

Men är det inte lite barnsligt att vara ute här och tigga om röster?
Är bilderna bra så är dom. Personligen så skulle jag aldrig rösta på en bild för att någon ber mig rösta. Vad för slags tävling blir det då? Lägg ut bilderna och hoppas på att nån gillar dom i stället.

Tyvärr så fungerar tävlingen på det sättet att man måste ragga röster annars kommer man ingen vart. Med såna priser blir folk desperata och det här har redan diskuterats i tråden. Men tur för dig att du lever i en värld där vi har rätt att bestämma själva, ingen tvingar dig att rösta. Men de flesta här på forumet har röstat på varandra som stöd. Iallafall jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 12:19
Ursprungligen av cliquesuck:

Tyvärr så fungerar tävlingen på det sättet att man måste ragga röster annars kommer man ingen vart. Med såna priser blir folk desperata och det här har redan diskuterats i tråden. Men tur för dig att du lever i en värld där vi har rätt att bestämma själva, ingen tvingar dig att rösta. Men de flesta här på forumet har röstat på varandra som stöd. Iallafall jag.

Det var en jävla konstig tävling.
Man ska lägga ut bilder och sedan gå hit och uppmana andra medlemmar att rösta?
Bildernas konstnärliga innehåll tas det alltså ingen hänsyn till?
Om det är så, så är det en skittävling.
Den kunde i så fall vara upplagd på ett annat vis. Den som raggar mest röster på en töntig skitbild vinner.
Är det du menar?
Fast, det kanske är så den är upplagd. Det kanske inte finns nån jury?
90% av bilderna är dåliga, snodda eller gravt manipulerade.

Ursprungligen av Konrad:

Det var en jävla konstig tävling.
Man ska lägga ut bilder och sedan gå hit och uppmana andra medlemmar att rösta?
Bildernas konstnärliga innehåll tas det alltså ingen hänsyn till?
Om det är så, så är det en skittävling.
Den kunde i så fall vara upplagd på ett annat vis. Den som raggar mest röster på en töntig skitbild vinner.
Är det du menar?
Fast, det kanske är så den är upplagd. Det kanske inte finns nån jury?
90% av bilderna är dåliga, snodda eller gravt manipulerade.

Läs hela tråden så kan du se att vi redan konstaterat att det är en skittävling. Ingen av oss vill att det ska fungera såhär men tyvärr nu är det så, och ingen är ju beredd att ge upp pga priserna. Jag förstår inte vad du klagar på mig för. Alla här i forumet har länkat till sina bilder för att få röster. Det finns även som som gått med i forumet enbart för att ragga röster. Jag är inte en av dem.
Vill du klaga på hur det fungerarså kan du maila de som arrangerar tävlingen på : info@thesearch.nu

det är inte jag eller någon här i forumet som gjort reglerna. vad jag vet iallafall.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 12:34
Ursprungligen av cliquesuck:

Läs hela tråden så kan du se att vi redan konstaterat att det är en skittävling. Ingen av oss vill att det ska fungera såhär men tyvärr nu är det så, och ingen är ju beredd att ge upp pga priserna. Jag förstår inte vad du klagar på mig för. Alla här i forumet har länkat till sina bilder för att få röster. Det finns även som som gått med i forumet enbart för att ragga röster. Jag är inte en av dem.
Vill du klaga på hur det fungerarså kan du maila de som arrangerar tävlingen på : info@thesearch.nu

det är inte jag eller någon här i forumet som gjort reglerna. vad jag vet iallafall.

Jag har inte klagat på dig.
Men efter att ha sett hur tävlingen går till så blir man inte sugen på att lägga upp bilder, även om man har bidrag som skulle platsa.
Merparten av bilderna är skit, det är en sak som jag vidhåller. Och en del drar sig inte ens för att sno bilder och lägga upp.

Ursprungligen av Konrad:

Jag har inte klagat på dig.
Men efter att ha sett hur tävlingen går till så blir man inte sugen på att lägga upp bilder, även om man har bidrag som skulle platsa.
Merparten av bilderna är skit, det är en sak som jag vidhåller. Och en del drar sig inte ens för att sno bilder och lägga upp.

De som har stulit bilder kommer antagligen att åka ur tävlingen iom at det står klart och tydligt att man måste kunna bevisa att det är man själv som tagit bilden. Och är det så att du ser någon bild som är stulen så tycker jag att du ska tipsa tävlingen om det så vi andra som spelar efter reglerna har större chans.

edit: och skulle du lägga upp bilder kan du iallafall vänta dig stöd från oss andra i tråden

Jag fick ett mail igår, tror jag det var, om att the Search gjort om systemet för uppladdningen av bilderna då det har varit problem. Det nya systemet baseras på Java

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 12:43

Äh, jag skiter i vilket.
Om tävlingen är upplagd på så sätt att det gäller att ragga röster på olika fora så får det vara för min del.
Lite fånigt bara att det handlar om bilder - vilka som helst - och inte om bildernas konstnärliga innehåll.

Det handlar faktiskt både om det konstnärliga OCH att skaffa röster. De tio som får mest röster går vidare till final där en jury avgör vem som ska vinna.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 12:48
Ursprungligen av johan_fbg:

Det handlar faktiskt både om det konstnärliga OCH att skaffa röster. De tio som får mest röster går vidare till final där en jury avgör vem som ska vinna.

Jag säger det igen. Jävla konstigt upplägg.
Den som har mest bilder som anknyter till de sponsrade bolagens loggor eller verksamhet vinner säkert.
Att lägga en behå på en PowerBook och blåsa av en blixtbild är ett bra grepp.:p

Nu har jag lagt upp mitt bidrag till "the light"
jag valde att tolka det lite suggestivt, jag har använt ljus för en viss effekt men bilden är mer tänkt som att ljuset är budskapet och bakgrundens innebörd är mörkret.

kolla gärna in bilden och ge mig en kommentar (kanske tom en poäng:)
http://www.thesearch.nu/#image=1363
tyckte det var dax att försöka med ngt lite ovanligt för att plocka lite "originaliteten" inför slutspurten... vet inte om jag lyckades?

Är det ingen annan än jag som har problem med att logga in? Nu när jag ska skriva mina inloggningsuppgifter så tar fälten inte emot något alls och det är inte första gången det sker...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-04 17:30
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Är det ingen annan än jag som har problem med att logga in? Nu när jag ska skriva mina inloggningsuppgifter så tar fälten inte emot något alls och det är inte första gången det sker...

Jag la upp min "the light" bild nu och hade inga problem alls, hoppas det löste sig för dig Cogito ergo Mac

Den enda problemlösaren jag kom på var att starta om Safari och sedan funkade det. Tror det har något att göra med Java men har ingen aning om vad. Jag har också lagt upp min "the light" nu.

Håll till godo. The Light: http://www.thesearch.nu/#image=1399

  • Oregistrerad
  • 2006-12-04 18:06

och här var min "the light" dansa i neon;) :
http://www.thesearch.nu/#image=1388

dessutom upptäckte jag nu att dom antagligen uppdaterat sidan. Den BRA saken är att numer så är random verkligen random. Den DÅLIGA saken är att man numer inte kan direktlänka till sina bilder. Fast det är ju bra på ett sätt också. Men jobbigt för mig som precis massmailat hela min adressbok. hoppsan.

ja, länkningen fungerar inte längre, vilket var lika bra det. raggningen av röster började spåra ur.

Konrad: har vi bett om din åsikt? Om du inte tycker om tävlingen så var inte med, och jag ser ingen poäng med att du är här inne och kommenterar, speciellt inte med tanke på att du så uppenbart inte läst igenom informationen om tävling.

Ja den är konstigt uppbyggd, och den kunde vara så mycket bättre. Men nu är den så här, och den som är med i leken får leken tåla, för att använda ett gammalt utryck

  • Oregistrerad
  • 2006-12-05 08:56
Ursprungligen av mindicap:

ja, länkningen fungerar inte längre, vilket var lika bra det. raggningen av röster började spåra ur.

Konrad: har vi bett om din åsikt? Om du inte tycker om tävlingen så var inte med, och jag ser ingen poäng med att du är här inne och kommenterar, speciellt inte med tanke på att du så uppenbart inte läst igenom informationen om tävling.

Ja den är konstigt uppbyggd, och den kunde vara så mycket bättre. Men nu är den så här, och den som är med i leken får leken tåla, för att använda ett gammalt utryck

Kan det inte bara vara något knas med sidan, verkar konstigt (och inte så igemontänkt) att bara ändra förutsättningarna helt plötsligt med en bild kvar att ta. hmm konstig tävlig.

Men samtidigt är det bra att den som vinner inte gör det genom att fiska så många röster som möjligt.....

jag upptäckte en till bra uppdatering. Bilderna överlapade varandra ganska ofta och bilderna laddades väldigt långsamt. Det är borta nu.

Detta var en rolig tävling, synd att jag hoppade på så sent, här är mitt första bidrag:
http://www.thesearch.nu/#image=1459

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Detta var en rolig tävling, synd att jag hoppade på så sent, här är mitt första bidrag:
http://www.thesearch.nu/#image=1459

De har tagit bort funktionen med direktlänkning så man får bara en väldigt kort glimt av bilden och de verkar ha tagit bort sökfunktionen också vilket är synd eftersom det blir svårare då att se mina bilder - måste logga in för att se dem.

Därmed kan man säga att de omöjliggjort grundidén med hela tävlingen, nämligen att man ska kontakta alla vänner och be dem rösta på bilderna. Men hur ska de kunna rösta om de inte ens kan hitta bilderna...hmmm?

Ankan har dessutom halkat upp på toppen igen, var inte den borta ett tag?

Senast redigerat 2006-12-05 11:58
  • Oregistrerad
  • 2006-12-05 12:09
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

De har tagit bort funktionen med direktlänkning så man får bara en väldigt kort glimt av bilden och de verkar ha tagit bort sökfunktionen också vilket är synd eftersom det blir svårare då att se mina bilder - måste logga in för att se dem.

Därmed kan man säga att de omöjliggjort grundidén med hela tävlingen, nämligen att man ska kontakta alla vänner och be dem rösta på bilderna. Men hur ska de kunna rösta om de inte ens kan hitta bilderna...hmmm?

Ankan har dessutom halkat upp på toppen igen, var inte den borta ett tag?

Jag håller med, det går däremot att gå in under ett mission skriva ditt nanm i sökfuktionen och vips så dyker din bild upp. Försöka förklara det för sina icke-så-dator-kunniga föräldrar det e en helt annan femma:'(

Hur kommer man i kontakt med supporten där? Hittar ingen länk/adress alls. Min bild har halkat över i fel kategori efter att jag laddade upp den. Den ligger numera i The Sound när den ska ligga i The Splash.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-05 12:06
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Hur kommer man i kontakt med supporten där? Hittar ingen länk/adress alls. Min bild har halkat över i fel kategori efter att jag laddade upp den. Den ligger numera i The Sound när den ska ligga i The Splash.

info@thesearch.nu, kanske?

kolla under brief,sen rules!

Bevaka tråden