Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

strul med min kära Cube G4 (bildskärmskort?)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-18 17:31

Hej,
jag har fått besvär med min kära Cube. Den verkar inte vilja vakna. Någon nämnde att videokortet eller skärmen skulle vara trasigt.

Samtidigt har jag (någonstans) läst om att Apple "har tagit på sig ansvaret" för någon Display 17" från början av 2000-talet.

Finns det någon koppling?

Har någon något tips om hur jag lättast analyserar om vad som har hänt?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-18 18:58

Enklast är väl att ringa Apple och fråga om det där med skärmen?

Är det en skärm med ADC-kontakt? Det är väl den enda situationen jag skulle kunna tänka mig där skärmen skulle kunna hindra datorn från att gå igång. Eller menar du att du inte får nån bild när Cuben startar upp? Då är det väl bäst att prova datorn med en annan skärm för att kunna utesluta skärmen som den felande parten.

Om Cuben går igång men inte levererar en bild på din skärm och inte heller på en annan så blir nästa steg att prova med ett annat grafikkort. Om du vill skulle du kunna få låna mitt gamla (dvs original) grafikkort till Cuben som passar i storlek och se om det löser problemet. Maila mig på t i n y [snabel-a] g l o c a l n e t . n e t om det är intressant.

Om datorn inte startar över huvud taget så kanske strömförsörjningen lämnat in. Cubens nätdel var/är klen, men en sista åtgärd vore att koppla ur alla tillbehör som USB-hubbar och högtalarna och se om det hjälper.

/Tiny Cube

• Medlem
  • 2006-12-15 11:57

tack

tack för tips,

skall försöka följa dem.

1
Bevaka tråden