Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar och dokument borta efter omstart!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en nybliven Mac användare som kört PC alla år. Första intrycket är bra men jag råkade precis ut för något tråkigt och märkligt.

När jag skulle tömma papperskorgen hängde sig systemet. Gick inte att tvångsavsluta heller. Jag blir då tvungen att stänga av datorn på on/off-knappen och starta om. Efter omstart är alla mina inställningar borta, Widgets borta, Webbläsare rensad och massa dokument som låg på skrivbordet borta.

Hur går detta till? Ska en sån liten grej verkligen göra att man måte "börja om" igen? Eller kan man återställa systemet på något sätt så det gamla kommer tillbaka?

Hjälp mottages med tacksamhet.

Ingen lösning på problemet. Men det är inte så att du bytt namn på hemkatalogen?

Jo, jag har bytt namn på hemkatalogen tidigare.

Man får inte byta namn på hemkatalogen. Hårddisken kan du byta namn på, men inte hemkatalogen. Det finns massor med diskussioner om just detta fenomen. Sök och du skall finna.

Som tröst kan jag säga att inget är borta. Men du måste fippla på lite för att lösa problemet. Som sagt, sök o du skall finna.

Tack, det ordnade sig. Bytte bara tillbaka namnet på hemkatalogen.

1
Bevaka tråden