Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium får inte fram "personlig text"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Jag lyckas inte få fram raden i kontaktlistan där man kan se vad mina kontakter har
skrivit för "personlig text". så som "är ute o fiskar" som man kan se på sin MSN!
När man går in på Adiums hemsida finns det en massa teman med det, men när jag pillar med inställningarna får jag inte fram någott.

Min tålamod börjar ta slut snart.......:confused:

• Medlem
  • Ale
  • 2006-12-10 00:29

Nu vet jag inte vad du har sett för bilder/teman, men såvitt jag vet har inte Adium/Jabber stöd för personliga meddelanden i MSN än. Kommer väl i någon senare version. Men rätta mig om jag har fel

Det kan vara så att det på de bilderna har körts beta-versionen, vilken innehåller en del gottigt som inte finns i den stabila.

Det finns ett par tidigare diskussioner i ämnet, till exempel:
Teman och MSN statusmedelande i adium?
Adium x problem

Men för att svara på din fråga lite närmare... Adium, Miranda, Fire, Proteus och alla andra tredjepartsklienter till de flesta chat-protokollen måste lita på att man kan hacka sig in på MSN, AIM, ICQ och så vidare eftersom de protokollen är proprietära och ägarna vill egentligen inte att några andra än de själva ska kunna använda dem. Det innebär att inte alla funktioner som finns i de officiella klienterna fungerar eller fungerar som de ska.

Dock finns det öppna, fria protokoll, t.ex. Jabber som Google Talk använder sig av, de kan tredjepartsklienter ansluta till och åtnjuta 100% kompatibilitet.

ok men om jag förstår det rätt, det går men inte med Adum eller?? men Adium är ju snyggast...

Ursprungligen av Silvetisson:

ok men om jag förstår det rätt, det går men inte med Adum eller?? men Adium är ju snyggast...

Du har förstått rätt och ja, Adium är snyggast.

1
Bevaka tråden