Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

simpel bildbehandling

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det är möjligt att detta finns i OSX. jag har inte hittat nåt, nybörjare som jag är. Därför frågar jag här.

jag vill ha ett program som liknar paint i windows och liknande program. Söker bara enkla funktioner som att minska storleken på bilder, spara i annat format etc. Det ska vara gratis givetvis.

Var kan jag finna detta?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-04-27 10:15

Du har ju iPhoto som bör ha följt med din dator, annars finns en drös med mer eller mindre gratis program för detta sök på www.versiontracker.com/macosx/ mitt tips är dock shareware programmet GraphicConverter som ju går att använda utan att betala 30 usd "tar bara längre och längre tid starta upp var gång" men är ett av världens bästa program för att öppna alla slags bilder och spara till alla slags format.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 12:59

Även programmet Förhandsvisning/Preview har de funktioner du frågar efter. Du kan byta format, skära i bilder med mera där.

Ursprungligen av hekr:

Även programmet Förhandsvisning/Preview har de funktioner du frågar efter. Du kan byta format, skära i bilder med mera där.

just där har jag letat efter detta som en örn men jag är nog blind. Ska utforska när jag kommer hem.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-04-27 14:56

Graphic Converter säger även jag. Ska man köpa ett enda prova-på-program i sitt liv, så är det detta.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-28 09:08

gratisalternativ , som jag inte använt själv :

Goldberg

Seashore

Jag är också på jakt efter ett enkelt gratis program för att trixa lite med bilder.
Jag vill ha ett program där jag kan klippa ihop flera andra bilder till ett kollage.
Det kan mycket väl hända att denna funktion finns i något av de program som följer med min mac.... upplys mig då gärna.

1
Bevaka tråden