Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buckla vid DVI-porten på ny MBP - vad göra?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena macfolket.

Jag tappade min väska i backen häromdagen och däri låg min nya Macbook Pro c2d. Av fallet så skadades chassit precis bak vid DVI-porten. Vilket nu gör att skärmsladden glappar. Jag vågar inte bända till den själv.
Vad göra? Täcker applegarantin det här? Vem vänder jag mig annars till?

/Ledsen, sårad, besviken

• Medlem
  • International user
  • 2006-12-10 00:20

Garantin täcker inte sånt, men om du har en bra försäkring så kanske du kan ta det den vägen.

Trist, hoppas det inte blir alltför dyrt.. Det är kanske hela chassit som måste bytas? :eek:

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-10 00:35

Om du har en hemförsäkring borde det täcka det. Den s.k drulleförsäkringen ingår ju där.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-11 00:29

Om det är som på powerbooken så är ju burken uppdelad i upper case, lower case och delar för skärmsidan och sidan ovanpå datorn. Skulle gissa att det är lower case som måste bytas och det är nog tyvärr inte gratis. Finns väl lite olika alternativ egentligen.

Här har du en begagnad lower case men som du ser är det inte gratis:
http://www.powerbookmedic.com/MacBook-Pro-Bottom-Pan-15-Case---NEW-p-16909.html

Skall du dessutom lämna in den blir det väl en summa till. Vet inte ungefär hur snabbt en serviceverkstad kan fixa detta. Ett alternativ är ju att leta reda på någon guide på nätet om du vågar försöka fixa det själv. Vet att powerbookmedic har en guide för hur man plockar isär powerbooks och sånt men macbook pro verkar det vara värre med.

Eftersom det verkar vara mer än ett kosmetiskt fel så borde ju drulle-försäkringen om du har någon sådan täcka detta.

Tack Karachi för hjälpen, det uppskattas.

Jag skrev förresten ett inlägg härimellan? Får man inte säga fula saker här? Eller vad hände?

Det är såna här gånger som jag önskar jag var lite mer uppstyrd med att fixa min hemförsäkring. AJ.

1
Bevaka tråden