Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Letar en font

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-11 04:40

Och jag hittar den inte

Ni vet en sådan där stor tavla på flygplatser som visar arivval / departure / gate osv. med den gamla typen (analoga) som bläddrar fram informationen.

Någon som har en aning?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-11 08:53

Har du en bild på det så hade det hjälpt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-11 09:09

som så här? - jag ska in i ett möte, men kollar efter mötet om det var rätt i så fall ska jag leta rät på den, denn är från en tiff vi gjort.

/Tangen

Senast redigerat 2007-05-26 13:26
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-11 09:40

Som sagt, har du en pixelbild på fonten så kan du kolla upp den på den här sidan:
www.whatthefont.com

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-11 10:17

Nej inga "digitala" fontar. Utan mer gamla som halva bläddrar sig fram. Även gamla klockradios hade sånna innan dom digitala kom. Ni vet, det rasslar till på tavlan på flygplatsen varje gång uppgifter ändras

Denna använder sig av Abadi MT Condensed Light, Pragmata TT eller Grotesque MT Condensed enligt whatthefont.com. Skulle rekommendera Pragmata då den ger mig mest flygkänsla Då du är klar med texten, dela av bokstäverna på mitten så man får den där känslan av att bokstäverna viker sig.

Det verkar vara olika fonter på de avgångsbrädor som finns på olika flygplatser. Så det e bara att välja något liknande.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-14 00:03

Ähh det fick bli en egen snabbvariant http://sv.ayianapa.nu/st_reunion.php

(Inte hunnit rättstava innan någon viktigpettter påpekar det,, haha)

• Oregistrerad
  • 2006-12-20 09:34

1001fonts.com har massa typsnitt gratis, och i förhandsvisningen för sökfunktionen kan man skriva in vilket ord man vill den ska skriva ut - bättre än flygande bäckasiner

1
Bevaka tråden