Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pagemaker -> InDesign - hjälp mig konvertera!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ska jag gå till väga?
Jag har ingen tillgång till PageMaker.
Skulle någon vänlig själ kunna konvertera ett par dokument åt mig? .. om det går?

Om du har InDesign kan du bara dra PM-dokumentet till InDesign-ikonen så startas konverteringen. Vet inte vilka versioner av PM som fungerar men jag har konverterat många dokument från PM 6.5
Största problemet är om bilderna var inbäddade i PM-dokumentet, då saknas både inbäddningen samt filnamnet i länk-listan när man kommer in i InDesign, det är jobbigt.

Njääee ... vet inte riktigt vilken version det kan vara men det är nog 6 / 6.5.
Det går inte att dra dem på ID.
Ikonerna ser ut som Unix-körbara .. en svart ruta där det står "exec" eller liknande.

• Medlem
  • 2006-12-10 21:16

Lägg på ett Pagemaker-dokuments filändelse så kanske ID kan fatta galoppen.

Jag provade med .pm5 för det är den enda jag kan kmma på att jag har sett (tror jag).
För övrigt såg jag nu att jag hade gjort en PDF av dokumentet så om det går att konvertera PDF -> ID vore det fint.

• Medlem
  • 2006-12-11 09:51
Ursprungligen av Robert R:

Jag provade med .pm5 för det är den enda jag kan kmma på att jag har sett (tror jag).
För övrigt såg jag nu att jag hade gjort en PDF av dokumentet så om det går att konvertera PDF -> ID vore det fint.

Du kan inte öppna en pdf i InDesgn. Men du kan montera den på en InDesign-sida.

I nödfall: Öppna PDF i Illustrator. Annars kan det vara så att filändelsen ställer till det för InD. Om du öppnar inifrån InD? Kör du CS eller CS2? Var det inte så att CS krävde en "Pagemaker edition" eller speciell plugin? Läs i InD hjälp.

Jag vet att jag fick in mitt gamla exjobb gjort i PM4.2 i InD. Kommer inte ihåg om det var CS1 eller CS2, inte heller om det var via PM7. Kan inte kolla just nu. Det skall gå i vilket fall som helst, men var beredd på att länka/montera om bilder.

Pagemaker 6 har tillägget .pm6, Pagemaker 6.5 heter .p65.

Ingen aning om Pagemaker 7, vi bytte till Indesign i det läget istället,

• Oregistrerad
  • 2006-12-11 22:49
Ursprungligen av Björn Öst:

Ingen aning om Pagemaker 7, vi bytte till Indesign i det läget istället,

Vi med, men vill minnas att 7:an har .pmd

1
Bevaka tråden