Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Rulla upp" meny på docken...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hedemora
  • 2006-12-11 14:45

Jag har lite program som jag ofta kör, men inte tillräckligt ofta för att de alla ska hamna på docken.
Går det att göra så att man lägger typ en katalog (med alla program i) på docken, som sen rullas upp när man klickar på den?

Hoppas ni fattar vad jag menar. :p, men det går inte att dra en katalog till docken i allafall...

Eller det kanske finns någon annan bra lösning?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-12-11 14:47

Alias...

Varför inte placera alias på skrivbordet för de där "ibland-programmen"?

• Medlem
  • Hedemora
  • 2006-12-11 14:55
Ursprungligen av Macsimal:

Varför inte placera alias på skrivbordet för de där "ibland-programmen"?

Jo, det har du rätt i. Men jag har aldrig gillat att ha en massa "skräp" på skrivbordet.
Är en hängiven anhängare av Fluxbox. (linux)

• Medlem
  • 2006-12-11 15:08

Gör en mapp i dokumentmappen, som du släpper alias i. Dra den till docken (bredvid papperskorgen, till höger om avdelaren). Nu kommer det upp en meny när du högerklickar, eller håller in vänsterknappen ett tag. Du kan släppa vilka mappar du vill här, för att komma åt allsköns dokument eller program. Eller varför inte en smart mapp med de senast använda programmen?

Edit: Smart mapp funkade inte som jag trodde...

• Oregistrerad
  • 2006-12-11 15:08

Det kanske inte var detta du undrade över, men dra din Applikations (Program) mapp till Docken, sen ctrl+klick (alt. högerklickar) du på den så får du upp alla dina program som du har i App mappen ... bara att starta därigenom.

• Medlem
  • Hedemora
  • 2006-12-11 16:34
Ursprungligen av Scumpi:

Det kanske inte var detta du undrade över, men dra din Applikations (Program) mapp till Docken, sen ctrl+klick (alt. högerklickar) du på den så får du upp alla dina program som du har i App mappen ... bara att starta därigenom.

Funkade perfekt.

Quicksilver... sökte på google. Men hittade bara länkar om ämnet.
Vad är det?

• Medlem
  • 2006-12-11 15:10

Kolla in Quicksilver också.

1
Bevaka tråden