Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

avi på mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I kväll är jag lite lat, har fått en avi film av en PC-polare.

finns det något sätt att se filmen på mac,

har något svagt minne av ett prog som krävde windos media player. men sedan uppgraderade wmp så det sket sig eller hur det nu var...

• Oregistrerad
  • 2001-12-08 01:25

Det du har fått är nog en DivX;) fil alltså inte en "riktig" avi-fil. Tyvärr finns det inget bra sätt i MacOS 9 eller tidigare, finns ett par dåliga dock. Men i MacOSX finns det ett codec som heter divosx, och finns tillgängligt på nätet, http://divx.jamby.net/, fungerar mycket bra. Om du nu kör MacOSX är det bara att lägga in detta och köra filmen i Quicktime-spelaren.

• Oregistrerad
  • 2001-12-08 17:24

stämmer, krävs nog OSX.
har testat flera olika i nian, typ Avi-player, (patch till quicktime), men den fungerar väldigt dåligt. sen är det väl den du nämnde, vet ej namnet.
divx player kanske.
men den krävde som du säger en äldre version av media player. så jag snokade upp en kopia av den gamla, men det visade sig att den gamla media playern inte klarade av system över 7.6 eller nåt sånt. :rolleyes:

• Medlem
  • 2001-12-09 10:55

Det funkar visst att köra DivX i 9:an, man behöver då DivX player 1.10b och media player 6.3. Filmen behandlas sedan med DivX doctor. Att det sedan inte funkar alls lika bra som i OS X 10.1 det är en sak, men det går faktiskt även i 9:an. De filmer som använder wma-ljud istället för mp3-ljud går inte att köra i OS X 10.1 förrän man behandlat dem med predecode audio i DivX player...

är det så alltså? jag har försökt allt detta , på en I book 500mhz, inte en chans att jag kan få den maskin att spela upp tillräckligt fps för att det skall gå att se. De filmer som nästan har spelat upp har haft en så låg bit rate att de ändå inte gått att se på. men om det är så att det skall gå så tänker jag försöka igen, undrar i sådana fall vad som är felet....j

1
Bevaka tråden