Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertext i Mplayer blir "??? ??? ??? ??"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Har länge haft problem med att jag inte kunnat posta här.. men nu verkar det fungera

Har förövrigt precis "switchat" och sitter nu på min nya Macbook!
Är GRYMT nöjd än så länge, enda problemet jag har är att hitta all program som jag behöver.. Programen finns... men man börjar ju om på nytt nu när man switchat och måste börja söka på nya lösningar.
T. ex ftp program... Testat Transmit och cyberduck, men är inte speciellt imponerad av någon av dom.. dåligt "kö-system"...

Nu till frågan:
Har letat efter ett program att spela upp filmer i och kommit fram till att Mplayer är bäst! (Har även fixat ett program så jag kan styra Mplayer med fjärrkontrolen som följer med! )
Enda problemet är att jag inte kan få undertexterna att fungera!
Har testat tt fiffla med "Default encoding" och "font", men hur jag än gör dyker bokstäverna upp som "?". Font verkar fungera, för "?" kommer upp med olika fonts när jag byter.
Någon som vet vad problemet är?

En sak till jag stör mig på är att: även då jag kryssar i "Använd alltid det här programmet" så öppar han med Quicktime i alla fall...

Men i överlag är jag sjut nöjd, börjar nästan gråta är jag tittar på skönheten...:D

  • Medlem
  • 2006-09-19 21:01

Ej svar på din fråga, men jag förslår ändå att du skippar Mplayer till förmån för VLC som är underbar! Enkel och intuitiv! Undertexter fungerar perfekt! Du behöver inte ställa in nånting, men om du vill göra det så kommer du åt det enkelt...

http://www.videolan.org/vlc/

Testade faktiskt precis VLC, kört det till pc... har dock haft problem med undertexter till pc versionen... Till mac verkar det fungera bättre!!
Synd bara att fjärrkontroll programet inte fungerade till VLC =/

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-20 00:32
Ursprungligen av caelestis:

...
Synd bara att fjärrkontroll programet inte fungerade till VLC =/

Med lite tur har du en mobiltelefon som med blåtand funkar som fjärrkontroll.

k600i... hur?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-20 23:20

K600i ska ha en fjärrkontroll i sig, om jag minns rätt. Kolla din manual.
Isåfall kan du fjärrstyra vissa funktioner på datorn.

http://web.mac.com/michael.fonfara/iWeb/Web-Site/Xdesk%20Remote%201.0.html

Verkar som den nya versionen av Remote Buddy har stöd för VLC! yay

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-16 16:01

Ok, men är det någon som kan svara på den ursprungliga frågan? Varför funkar inte undertexterna ordentligt, varför får man bara "???" ? Jag har samma problem och håller på att bli galen. Man ombeds ju tanka ner fonter från Mplayer's hemsida för att fixa det men de verkar ju inte finnas att tanka ner där. What!?

1
Bevaka tråden