Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inspelning från MD/skivspelare till mac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-12-09 19:43

vilka förändringar i inspelningsinställningarna måste jag göra för att spela in wav-filer på macen från min MD och skivspelare (genom mixerbord)? har bara gjort det här på pc o det borde vara samma pryl, men av någon anledning "hörs" inte ljudkällan i datorn. jag har alltså alla kablar som krävs, men vet inte vilka inställningar som måste förändras.

tacksam för svar.....

kolla inställningar> ljud >ljud in

den ska står på typ "line in" om du har kopplat in MDns kabel där. Kolla så att programvaran du använder är ställd på "line in" också så att den inte står i ASIO eller något annat läge.

Kolla även ingångs nivån så att den inte är på 0 och att nivån ut från MDn står på "line " och inte "headphone". Min sony går över på "headphone" hela tiden..

Och som alltid..det kan ju vara kabeln som är trasig..uha, hur många gånger har man inte slitit datorn i delar bara för att upptäcka att det var kabeln..

Vad gäller inspelning från MD/Skivspelare (via mixerbord, givetvis) går det utmärkt.

Gör jag själv, om inte dagligen så veckovis .. så följ rådet ovan så kommer du snart igång.

ni har iaf ljudingång. Tänk på oss stackare utan. helvete att apple tog bort det från quicksilvrarna. usch, det stod i macworld att den hade ljudingång. hehe nollor

1
Bevaka tråden