Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine och ZFS

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-18 08:52

IDG
Denna information ger att man kanske får se över tidigare dragna slutsatser.
Om jag har förstått det rätt så kommer Time Machine att kräva en betydligt större backuphårddisk än huvuddisken om man inte använder ZFS. Har man tur så kanske de använder detta suveräna filsystem ändå.
Nu när t.o.m. M$ övergett Direct Sound och övergått till OpenAL, var ska det sluta?

Jag skulle inte tro att Time Machine kommer att kräva ZFS, men att det säkert kan vara bra att man använder det. Time Machine har ju funnits i de tidigare betorna utan att stödet för ZFS implementerats.

Ursprungligen av Beleg:

Om jag har förstått det rätt så kommer Time Machine att kräva en betydligt större backuphårddisk än huvuddisken om man inte använder ZFS.

Men i så fall stämmer inte det att Time Machine kräver ZFS som du skriver i rubriken.

Och som Björn skriver, Time Machine har ju funnits med i utvecklarversionerna av 10.5 utan att kräva ZFS hittills.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-18 13:38

Nu var det inte jag som skrev den rubriken utan den ändrades när tråden flyttades. Om man läser mitt inlägg så HOPPAS jag att de kommer att använda ZFS till Time Machine. Det som demades av Apple använde inte ZFS. Läs den andra länken för att se fördelarna OM man använde ZFS till Time Machine.
Jag var bara väldigt glad när jag såg stödet för ZFS i 10.5. Eftersom det inte användes i Time Machine drogs nämligen slutsatsen att Apple trots allt inte var så intresserade av ZFS som man först trott. Det är klart överlägset HFS+. Jag startade tråden i "Nyhetstips" och länkade till notisen på IDG. Något rykte har det aldrig varit tal om...

Ursprungligen av Beleg:

Nu var det inte jag som skrev den rubriken utan den ändrades när tråden flyttades. Om man läser mitt inlägg så HOPPAS jag att de kommer att använda ZFS till Time Machine. Det som demades av Apple använde inte ZFS. Läs den andra länken för att se fördelarna OM man använde ZFS till Time Machine.
Jag var bara väldigt glad när jag såg stödet för ZFS i 10.5. Eftersom det inte användes i Time Machine drogs nämligen slutsatsen att Apple trots allt inte var så intresserade av ZFS som man först trott. Det är klart överlägset HFS+. Jag startade tråden i "Nyhetstips" och länkade till notisen på IDG. Något rykte har det aldrig varit tal om...

Vilka fördelar finns det med ZFS?

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Vilka fördelar finns det med ZFS?

http://www.99mac.se/aktuella-rykten/109481-zfs-i-leopard.html

Jag har tagit bort kräver ur rubriken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 18:06

Jag hoppas verkligen Apple implementerar om Time Machine för att avnända ZFS. På så vis kunde man ha en "dokument/users" partition med ZFS, som snapshottades lite då och då.

1
Bevaka tråden