Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud inspelat på iPod blir brusigt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-12-18 15:24

Vill bara skicka en liten varning för Belkin TuneTalk Stereo. Om du har förväntningar (som jag hade) på att spela in med din iPod med god kvalitet så ska du veta följande: Ljudet är väl ganska OK men efter någon minuts inspelning sparar din iPod ljudet på hårddisken och det uppstår naturligtvis ett enormt brus som stör vidare inspelning. Så något vettigt alternativ till inspelning är inte denna produkt. Allt blir helt förstört!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-18 15:48

jag skulle rekommendera dig att köra linux på din pod om du har möjligheten för då kan man bestämma lite mer över inspelningsmöjligheterna...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-18 18:41

Är inte det här ganska sjukt egentligen att Apple väljer att inte inkludera inspelningsmöjlighet för grejer som kostar flera tusen? Såg senast idag en liten iAudio som kunde spela in ljud och t.o.m. erbjöd möjligheten att ansluta en extern mikrofon. Patetiskt av Apple!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-18 19:50

dom försöker ha så få fuktioner som möjligt, eftersom dom inte anser att det tillför något, eller att deras målgrupp vill ha funktionerna. anledningen är att du kan lägga till fuktioner lätt, men aldrig ta bort dom.

jag tycker att det är ganska skönt att en ipod är så skön och o-plottrad som den är.

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-12-18 20:07

Jag håller helt med desh. Jag klagar inte på Apple. Men produkten säljs som en extrafunktion, man tar betalt för den och man levererar den utan varning för det här fenomenet. Jag har mailat Macoteket om problemet så att ingen annan drabbas. Hoppas de informerar kommande kunder.

1
Bevaka tråden