Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i ngt spel alls.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, som rubriken säger så har allt ljud i alla spel tagit och dragit sin kos. Har inte allt för många spel (läs Warcraft 3 och Tranquility) men i dessa två är det helt tyst.

iTunes, QT, VLC, webTV, startljud etc funkar strålande. Ljud överallt. Men inte i ngt av spelen. Troligtvis är det väl att spelen dra sitt ljud genom samma källa och denna är kaputt på något sätt. Men hur man kommer på vilken det är är över min förmåga.

Har surfat och surfat utan att hitta någon annan med samma problem. Har testat att installera om så mycket saker jag kan och uppdaterat allt jag kan hitta på men inget resultat som gjort ngt åt ljudet iaf.

Om någon har någon idé om vad jag kan testa så är jag evigt tacksam, eller iaf till nästa gång jag kommer över något som gör mig lite nedslagen. Ska om inte annat ner till Apple-butiken i stan imorrn och fråga ifall dom har någora idéer där också.

Många bäckar små.

Tack på förhand.

Löst det nu äntligen. Sååå om någon i framtiden märker att de inte får ljud ur vissa program/spel så tralla in på Audio MIDI Setup -> Audio Devices -> Properties for: Bulit-in Output. Och ändra, under Audio Output, Format till 44100.0 Hz.

Uppenbarligen så pallar inte alla program med alla de olika frekvenserna. Och en del program ändrar frekvensen passande nog.

Nu har jag ljud. Lycka till verkligheten. Jullovet, eller iaf den stundande 100 mils tågresan, är räddad.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 21:38
Ursprungligen av Lasse--:

Löst det nu äntligen. Sååå om någon i framtiden märker att de inte får ljud ur vissa program/spel så tralla in på Audio MIDI Setup -> Audio Devices -> Properties for: Bulit-in Output. Och ändra, under Audio Output, Format till 44100.0 Hz.

Uppenbarligen så pallar inte alla program med alla de olika frekvenserna. Och en del program ändrar frekvensen passande nog.

Nu har jag ljud. Lycka till verkligheten. Jullovet, eller iaf den stundande 100 mils tågresan, är räddad.

Shit, inte så lätt att komma på. Min erfarenhet är att man skall pilla så lite på os x som möjligt. Så fort man börjar ändra massa saker, installera plugins och kernel extensions så är det ofta anledning om man får problem i framiden.

1
Bevaka tråden