Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

S-VHS-bandare sökes..

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver en Super VHS-bandare. Är det någon som vet var man hittar sådana stenåldersapparater idag? Elgiganten, Siba, OnOff? Nej, självklart inte! Därför ber jag ödmjukt om tips. Är det läge att se sig om på begagnatmarknaden?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Jag behöver en Super VHS-bandare. Är det någon som vet var man hittar sådana stenåldersapparater idag? Elgiganten, Siba, OnOff? Nej, självklart inte! Därför ber jag ödmjukt om tips. Är det läge att se sig om på begagnatmarknaden?

JVC säljer fortfarande S-VHS bandare http://www.jvc.se/product.php?id=HR-S5970EY&catid=100008

Ursprungligen av Simon Templar:

JVC säljer fortfarande S-VHS bandare http://www.jvc.se/product.php?id=HR-S5970EY&catid=100008

Jag köpte en sån för ungefär ett år sedan på SIBA.
De (eller någon annan affär) kan säkert ta hem en om man frågar.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-12-19 07:50

Frågan är bara vilken återförsäljare som tar in den och vad den kostar?

Jag har två stycken som är snart 8 år gamla och är, i synnerhet i ena fallet, ganska hårt använda och skulle antagligen behöva byta ut eftersom jag sitter på ganska många S-VHS band.

En idé är att söka på Tradera (www.tradera.com), om det inte finns någon för stunden kan du som medlem lägga in en "auktionsbevakare". Då får du mail om ett objekt, som du själv beskriver, dyker upp på sajten. Kräver medlemsskap (som är gratis).

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-19 10:16

Har typ en komplett S-VHS proffs redigering liggande på hyllan.
Men tvivlar på att jag får sälja den..

Tack för alla svar! Jag är inte proffs på något sätt (men professionella ambitioner har jag emellertid). Det är framförallt digitalisering/överföring till DVD jag vill göra. Redigering gör jag i iMovie om det går. Jag har fått för mig att det är ett program som även klarar analoga redigeringar. FCP kan jag inte mycket om tyvärr, har gått kurs på det men tycker det har en väldigt hög inlärningströskel.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-19 12:48

Det finns ju vissa combospelare tex JVC har några med DV/VHS och DVD/VHS som även har FireWire-kontakter. Det är ju ett smidigt men inte så billigt sätt att digitalisera VHS.
Har själv denna: http://www.jvc.com/product.jsp?modelId=MODL026695&pathId=49&page=2&archive=true

FCP har en hög inlärningströskel, men när man väl lärt sig det så är det gudabenådat att jobba i.

Ujuj, toppmodellen med DV-möjlighet å allt! (Klarar den DV-CAM åsså?) Bra sida du länkade till i alla fall, frågan är vilka modeller där som säljs i Svea rike. Man kan ju importera iochförsig..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-12-19 13:23

Det där är en gammal modell soom inte säljs längre men jag tror det finns nyare som gör det.
Jag har även en liknande med DVD/VHS.

JVC HR_DSV2 klarar inte DV-CAM.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-20 11:26

Nu är ju inte det här något säljforum, men, jag har en på vinden du kan få köpa.

Panasonic, knappt använd. Finns i Göteborg. PM:a.

1
Bevaka tråden