Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pimpa din iweb med iwebextender

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lägger till en massa features, tex autouploada direkt till din ftp

http://grimbo.name/iWebExtender.html

saxar från sajten

" 1.★ Add free Haloscan comments and trackbacks to your blog and other web-pages.
2.★ Add an advanced statistic reporting.
3.★ Fix those absolutely disgusting iWeb generated filenames!
4.★ Add a FavIcon to your site, even if you are hosting your site at .Mac
5.★ Change your email in the built in ‘Email Me’ link to something other than your .Mac email address.
6.★ Put your site on a diet by removing duplicate files! Shrink the size of your site and speed up it’s load time.
7.★ Rename your blog and podcast’s RSS.XML files to the title of the feed.
8.★ Make your iWeb site significantly more search engine accessible!
"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-11 21:47

Låter underbart! Ska provas med en gång, återkommer med mini-recension.

mvh
b0bben

PS:
Tack för tipset!

  • Oregistrerad
  • 2006-04-13 19:51

Naaaajs!

(frågan är väl bara varför Apples utvecklare inte gjorde detta från början..)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-13 21:46

Hej igen,

Nu har jag provat extendern och den funkar riktigt bra. Det finns dock en bugg med sidor som har mellanslag i namnen ("Om mig" i svenska versionen) där den inte hittar sin css och js fil.

Har mailat utvecklaren om det, vi får se vad han säger om det.

Annars är det rätt bra.

mvh
b0bben

  • Oregistrerad
  • 2006-04-13 23:54

Jag har problem med bilder som saknas och sidor som visas fel.. har tömt cacheminnet... vad göra?

samma här, vissa bilder saknas för mig med. lite störande. Förhoppningsvias är det nåt som fixas snart

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-15 12:40
Ursprungligen av zingoalla:

samma här, vissa bilder saknas för mig med. lite störande. Förhoppningsvias är det nåt som fixas snart

Hej,

Har du mellanslag i sidnamnet? Isf e det samma bugg som jag skrev om innan.

Utvecklaren lovar att ta tag i detta på måndag

mvh
b0bben

Man måste ha 10.4 för att kunna använda iWebExtender. Det fanns ingen info om detta på websajten (igår). Kan vara bra att veta, annars så kraschar applikationen när man startar den.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-01 10:39

vad välja ?

Har lite problem vad jag ska välja för "choose website folder" alltså om det är en folder på datorn eller om jag ska välja via idisk till web mappen.
Samt vilken destinations folder jag ska välja. finns det någon som kan förklara detta vore jag glad.

Jag har prövat men den bara kraschar efter ett tag.
/Roffe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-09 18:21

det är ngt jag missar i hur man gör med comments-grejen. jag har reggat mig på haloscan och skriver i mitt användarnamn i iweb extender.. men sen då? hur får jag in det i siten? enligt haloscan måste man ladda ner icomment för att få in det i iweb.. men dår blir det helt plötsligt 3 program man måste använda... det suger ju

Ja jag har samma problem, hur får man Haloscan att fungera med iWebExtender? Har även upplevt att bilder försvinner osv, är det något som har nån lösning på det här?

1
Bevaka tråden