Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte köra Final Cut på en MacBook

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-06-19 12:28

Tjenare har testat att intstallera både final cut pro och final cutp express HD, installationen gick bra för båda men när man ska starta programmet så står det:

configuration error
this software requires certian hardware of software which is missing
agp graphics card

Jag vet att folk har kört final cut pro på macbooks, vad gör jag för fel?

Final Cut Studio supportas inte på Macbook. Crossgrade installern hindrar dig dock inte att installera det. Anledningen är att den integrerade grafikprocessorn i Macbooken hanterar inte flyttals-processande i bland annat Motion. Apple har då helt sonika stängt av möjligheten att starta upp det hela så länge. En liten check i programvaran spärrar dig att använda den.

Lösning väntas snart. Du hittar mer info på http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303782

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-06-19 18:35

Jag vet inte om man får skriva hur man får det att funka men det är jättelätt!! PMa mig!

Tvivlar att det du gör är så starkt emot några lagar att du inte kan skriva det här. Vi måste ju förutsätta att killen köpt programvaran, och han bör ha rätt att få reda på hur han, och de andra i samma sits, ska göra för att använda sin inköpta programvara.

Så skriv på här, så tar moderatorerna bort det ifall dom inte håller med mig och dig. Jag är själv intresserad, man kan aldrig få för mycket information

  • Medlem
  • Boxholm
  • 2006-06-20 13:49
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Tvivlar att det du gör är så starkt emot några lagar att du inte kan skriva det här.

Låter rimligt.

Det är inte gurkans fel att brödet smular, som Dr Dängroth en gång sade...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-20 14:23

Den stora frågan är vilken FCP-version han kör.

"…har testat att intstallera både final cut pro och final cutp express HD" låter i min värld inte som man gått ut och köpt programvara för 13 000 för att testa

FCEHD funkar officiellt med MacBook OM du kör senaste versionen.
FCP funkar inofficiellt med MacBook OM du kör senaste versionen.

Ovan låter som han "hittat" gamla versioner för PPC. Där är ett AGP-kort hans minsta problem.

Flyttar tråden dit den hör hemma

Förvisso, men skulle lika gärna kunna vara en kille på en skola som ska hjälpa till att installera dess videoutrustning. Om än det förmodligen inte är så, så kan vi ändå inte veta, och bör kunna prata om just detta problemet.

Mina 5 cent

Funkar utmärkt på min Macbook

Jag har i och för sig alla senaste (läs betalda) uppdateringar, inga som helst problem på min macbook

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-20 15:57
Ursprungligen av nordicnews:

Jag har i och för sig alla senaste (läs betalda) uppdateringar, inga som helst problem på min macbook

Yep, dom har fixat universalla versioner av (stort sett) alla sina Pro-apps som går på alla intel-burkar...

1
Bevaka tråden