Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för skolschema

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-12-17 09:58

Jag fick min MacBook igår (jag älskar den! ) och jag har tänkt använda den en del på skolan så det hade varit bra om man kunde lägga in sitt schema. iCal duger inte eftersom (i alla fall inte) jag inte kan lägga in tider med femminutersprecison, det närmaste man kan komma är kvartar.

Inget förslag är för dåligt!

/John

I iCal kan du lägga in tider med minutprecision. I inspektören kan du då du markerar en händelse ställa in klockslaget precis på minuten som du vill ha det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-12-17 10:15

Nejmen se där! Det var ju tokbra, i sådana fall kan jag nog använda iCal. Tack så mycket för ett jättebra svar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-17 19:03

Du kan ju undersöka om din skola även tillhandahåller scheman i iCal format. Då är det bara importera direkt in i iCal så slipper du sitta o pilla med det manuellt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-12-17 21:15

Jag tror att de är för bonniga för det, men jag tog tag i det och nu har jag matat in hela schemat manuellt i iCal

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-17 22:00

iCal är underbart, har gjort likadant. Så nu har jag schemat på iPoden, smidigt

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-20 14:00

Så smidigt att KTH kör med iCal-exporterare i deras schemagenerator, me lööves it

1
Bevaka tråden