Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över FRÅN hårddisk-DVD till datorn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har letat runt här, men hittar inget ämne som beskriver hur jag för över inspelningar
FRÅN en hårddisk-DVD-spelare TILL datorn.
Det kanske inte går ?

Jag köpte en firewirekabel idag och har kopplat ihop hårddisk-DVD-spelaren med datorn.

Lyckas inte hitta hårddisk-DVD-enheten sen på datorn.

Har testat att importera till iMovie - men nä, det gick inte heller.

Jag vill kunna redigera i datorn, snuttar jag spelar in på hårddisk-DVDn.
Det står inget i hårddisk-DVD-spelar-manualen (SONY RDR HX720), hittar inget i Mac-help-systemen heller.

Tacksam för tips (om ni inte trasslat in er för mycket i julklappspapper och sånt).

// Eva

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-20 22:19
Ursprungligen av Eva O:

Jag har letat runt här, men hittar inget ämne som beskriver hur jag för över inspelningar
FRÅN en hårddisk-DVD-spelare TILL datorn.
Det kanske inte går ?

Har du anslutit till DV-in-kontakten på videon?

Ur manualen sid 79:

http://pdf.crse.com/manuals/2672836822.pdf

Citat:

DV IN-uttaget är endast en ingång. Det matas inte ut några signaler via det uttaget.

MPAA vill inte att du gör egna kopior hur som helst...

Det var väl det jag tänkte.
Försäljaren sa dock att det skulle gå.

Tack !

Då kan jag inte "firewire-föra-över" alla snuttar som t ex sportnytt A med Fotbollskrönika B etc och fylla en hel DVD - måste väl bränna först och sen lägga in det i datorn ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-20 23:23

Vet inte eftersom jag inte själv äger en såndär DVD-spelare. Men jag tycker manualen verkar tydlig (om du inte hittar någon annan utgång du kan använda).

Sök på nätet, det är fullt möjligt att det går mjukvaruhacka den porten så den funkar båda vägarna. Som en DVkamera går att hacka.

Enda sättet jag har lyckats få över video från recordern till datorn är att bränna innehållet på DVD-recordern till en DVD-R skiva och "finaliza" den så att den går att spela överallt.

Sedan kan du rippa DVD.n på datorn med "Handbrake".
Den gör om innehållet till Quicktime mp4 format som du sedan kan redigera i iDVD och därefter bränna på en ny DVD med snygga menyer och allt!

Det är jättekul!

Du kan göra flera kopior och ge bort till släkt och vänner och begå lagbrott så det skriker om det.

Det är också jättekul.

1
Bevaka tråden