Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Radio P3!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-21 09:12

Brukar inte lyssnar på P3 via radio... men när jag ska lyssna på "direktsänd radio" (som jag förutsätter innebär att man ska kunna lyssna oavbrutet "live") .. kan jag bara lyssna i ca fem minuter.. sen börjar sändningen om från början... Den slutar alltså och börjar om mitt i tex. nyheterna... Är det verkligen så det ska vara? Verkar skumt...

  • Medlem
  • 2006-12-21 09:15

Vilket program (inte radioprogram) handlar det om? Uppkoppling? Kan du vara lite mer specifik.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-21 09:26

Använder Safari, går in på P3:s sida, trycker "Lyssna direkt..." och väljer P3.. och då blir det så som jag beskrev... Jag har tillgång till Windows Media ljudformat.. + att jag har Flip4Mac installerat ifall det har någon betydelse...

Händer samma sak om du använder en direktlänk från den här sidan?
http://www.sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?ProgramID=2321&Artikel=787720

Så här tycker jag det fungerar smidigast:
Ladda ner VLC från www.videolan.org
(Se till att ladda ner rätt version PPC, Intel eller Universal?)
Gå till supportsidan som Linus tipsar om ovan.
Kopiera länken och öppna den i VLC. Du kan spara en eller flera länkar i VLC som "låtlistor". På så sätt kan du skapa en samling av bra radiokanaler (inte bara P3) i VLC.
Jag tycker VLC fungerar bättre och drar mindre RAM än Safari eller Quicktime. Dessutom kan man som sagt samla alla radiokanaler man gillar på ett ställe.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-21 10:09

Linus: När den öppnas i Quicktime står "Unsupported transport"...

Magnus: I VLC.. får jag error meddelande...

I VLC kan man få felmeddelanden av lite olika slag. Sitter du tex bakom en brandvägg så kan det komma upp lite olika saker. Testa att dissmissa och se om det funkar ändå. Ofta får man vänta 5-10 sec medan VLC buffrar, sedan startar ljudet?

Vilka direktlänkar testar du? Du måste välja dem för Windows Media (*inte* Real) för att tipsen från mig eller Linus ska funka. Länkar till Windows Media finns lite längre ner på sidan Linus tipsade om...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-21 10:38

Tack Magnus och Linus! Valde givetvis fel... med Windows Media funkar det nu.. hoppas det bara är mer än fem minuter..

1
Bevaka tråden