Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendationer för Vista på Macen?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Vad rekommenderas för att installera Wndows Vista på sin Mac?

Enligt Microsoft bör man ha minst 1 GB ram minne för att kunna utnyttja Vista till fullo.

Jag har nyligen gjort mig av med min Mac Mini 1.66 CD, 1 Gb ram pga ekonomiska skäl och sitter nu på min gamla PC igen.... (Visst jag hade lite frustationer över Mac OS X tidigare men nu älskar jag det) hehe!

Så nästa dator köp blir hursomhelst en Macbook
Får min semester ersättning i Maj månad på 16 000 kr.... så varför inte lägga pengarna på en ny ordentlig dator

Hade då tänkt att Installera Vista på Macen och den macen lär ju med all sannolikhet ha Leopard med tanke hur pass sent jag köper min MacBook....

Går det? Blir det söligt?

Vad är lämpigast då för att ha Mac Os X och Vista samtidigt?

1 GB eller 2 GB ram?

Tänkte mig en:
MacBook Core 2 Duo 2.0 GHZ

Men det är just Ram minnet jag tvivlar på.... är en normal användare med chat, internet, musik, och textdokuments användare, Vill ändå kunna använda Vista utan att datorn skall sega....

Men den skall totalt ersätta min nuvarande PC då (P4 2.8 Ghz 1.5 GB ram)

Nån som har erfarenhet av VISTA på sin Mac?

Vore tacksam för hjälp!!

Ingen som har nåt svar?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-21 20:22

Jag har en MacBook med 1GB ram. Scrolls like butter, som Jobs brukar säga.

Ursprungligen av desh:

Jag har en MacBook med 1GB ram. Scrolls like butter, som Jobs brukar säga.

Jaha? Jag har en Pentium 4 med 1.5 GB ram den flyter osså på..... Du gav mig inte direkt ett svar på min fråga....

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-23 01:41

Ska du köra 2 operativsystem samtidigt (Parallels?) ska du nog ha så mycket RAM som det går att ha i datorn

Ska du däremot boota i olika system, som med Leopards antagligen inbyggda och välfungerande BootCamp kan jag tänka mig att 1gb räcker.

Alas, tänk på alla program som du kommer att installera.. har du råd med en MacBook är det väl lika bra att få den ordentligt uprgejdad, (så tänker jag).

Så enligt min mening, 1gb i all ära om du kommer att boota, men för mycket kan det ju inte bli. Bara du har högar med riksdaler så.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-23 16:47
Ursprungligen av anjuna_beats:

Jaha? Jag har en Pentium 4 med 1.5 GB ram den flyter osså på..... Du gav mig inte direkt ett svar på min fråga....

Du skall ha 2 GB ram om du skall göra parallels, men jag som kör BootCamp klarar mig bra på 1GB och en MacBook. Det flyter på bra. Grafiken ser bra ut.. Det funegrar helt enkelt.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-12-21 22:00

Ska du köra OS X och Vista samtidigt ska du absolut ha 2 GB.

• Medlem
  • Motala
  • 2006-12-27 22:26

Som många redan sagt, om du överväger Parallells så ska du absolut ha 2 GB. Det är inte så farligt dyrt att ta 2 GB istället för 1 GB direkt från Apple och i längden så får du en snabbare dator som slipper få upp badbollen när du har några program igång
Min Macbook smider på bra som tusan med 2 GB och det märks inte att OSX är igång när man kör Parallells och Windows XP. Dedikerar 768MB till Windowsinstallationen på Parallells och det fungerar bra

1
Bevaka tråden