Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rippa och redigera ljud från DVD?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-07 16:14

Jag skulle vilja spara en del av soundtracket till en film som en mp3-fil och därefter redigera denna (ta bort en del i början, tänkte använda refrängen som mobilsignal). Vilka program finns det som kan åstadkomma detta? Hittar bara en massa audiorippers till PC, och för att klippa i mp3-filer hittar jag ingenting.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-22 14:46
Ursprungligen av Erik H:

Jag skulle vilja spara en del av soundtracket till en film som en mp3-fil och därefter redigera denna (ta bort en del i början, tänkte använda refrängen som mobilsignal). Vilka program finns det som kan åstadkomma detta? Hittar bara en massa audiorippers till PC, och för att klippa i mp3-filer hittar jag ingenting.

Jag knuffar upp denna tråd för jag är ute efter nåt liknande. Har precis köpt Doorsboxen där sköna, förbättrade versioner av skivorna ligger på just DVD-skivor och man måste lyssna genom dem.
Skulle gärna vilja rippa dem och ha i datorn. Har sett att PC-användare använder bl a DVD Audio Extractor ( www.castudio.org/dvdaudioextractor ) och jag söker alltså något liknande till Macen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-22 14:49

Om man har lite fantasi och vet ungefär vad man är ute efter så är versiontracker.com ganska bra att leta på.

Ursprungligen av JlJ27:

Jag knuffar upp denna tråd för jag är ute efter nåt liknande. Har precis köpt Doorsboxen där sköna, förbättrade versioner av skivorna ligger på just DVD-skivor och man måste lyssna genom dem.
Skulle gärna vilja rippa dem och ha i datorn.

Kolla in det här programmet, det står om det i senaste numret av Macworld (11/06), Audio Hijack, finns på www.rogueamoeba.com/audiohijack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-22 16:13

Konrad; visst kan man göra det, men anledningen till att jag skriver och frågar här är att kanske någon redan vet hur man gör och vill dela med sig, så slipper jag gå igenom ett (förmodligen) stort antal program i onödan.
Som monkey_man t ex, tack för hjälpen, ska kolla upp det.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-02-22 10:58

Error

Får bara ett error meddelande när jag trycker på record/hijack. får ni också det ?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-22 11:12

Jag använder WireTap för att spela in och redigerar sedan med Audacity

  • Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-22 12:15

MPEG Stremclip funkar ypperligt för att både kapa video och ljud. http://www.squared5.com/

1
Bevaka tråden