Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om Philips fotoram eller kanske om SD kort

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-22 15:45

Jag har en Philips fotoram som jag har stoppat 1 Gb SD kort i med en massa bilder. Ramen har en räknare som säger vilken bild man är på, men räkneverke visar dubbelt så många bilder som det finns på kortet. Man kan ta fram thumbnails, 10 st åt gången, men
varannan thumbnail är tom eller rättare sagt det är en vit ruta med ett rött kryss på.

Bilderna har först exporterats ut till Finder från Aperture. Vid exporten så togs storleken på bilderna ner till 720*480 vilket är lika med storleken på Philips skärmen. Därefter kopierades bilderna över från Finder till en mapp jag skapat på SD kortet. Inget på SD kortet tyder på att det skulle finnas fler bilder på kortet än vad jag har kopierat över.

??

Aldrin

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-12-22 17:51

Buzz?

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-12-23 15:21

Tja, Buzz är en avlägsen släkting ...... Min farfar var kusin med hans far - tror jag att det var.

Aldrin

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2006-12-25 16:38

Har du provat med något annat kort ?? Hur gammal är den, kan det vara så att ditt kort är för stort för att stödjas av ramen ????

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-25 17:00

1 GB lär knappast vara för stort?? :eek:

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2006-12-25 17:08

I dag är inte 1GB mycket, men för fyra år sedan så var det 3 MP som gällde och oftast följde det med ett SD kort på hela 16 MB! Kände man sig rik köpte man ett 64MB kort, 1 GB var inte att tänka på. Det 1 GB Sandisk Ultra II kort (CF) som jag för 18 månader sedan köpte för 900:- + moms kostar i dag 316:-+ moms.... Så det har hänt en del på flashminnesfronten...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-12-25 17:14
Ursprungligen av gpd:

I dag är inte 1GB mycket, men för fyra år sedan så var det 3 MP som gällde och oftast följde det med ett SD kort på hela 16 MB! Kände man sig rik köpte man ett 64MB kort, 1 GB var inte att tänka på. Det 1 GB Sandisk Ultra II kort (CF) som jag för 18 månader sedan köpte för 900:- + moms kostar i dag 316:-+ moms.... Så det har hänt en del på flashminnesfronten...

Nja, 128 meg köpte man;) För över 600 spänn. Fast det var 2002 iofs.

1
Bevaka tråden