Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook problem, installation, tangentbord

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sökte runt men kunde inte hitta någon som hade samma problem så säg till om jag har missat det.

Allt har gått bra tills dess att jag ska börja installera Windows, problemet är att tangentbordet inte funkar när jag ska börja installera. Jag kan inte göra valen som behövs för att köra igång installationen. Eftersom det är en Macbook så är ju tangentbordet inbyggt och det ska enligt hemsidan fungera.

Jag har innan det här problemet följt guiden till punkt och pricka, bränt skivan och allt så det borde inte vara något problem och Windowsskivan ska det heller inte vara något fel på. Är det någon annan som har råkat ut för samma problem och ännu viktigare någon som har löst det?

Tack på förhand.

Löste det.
Det funkar tydligen inte om man har saker inkopplade i USB-ingångarna. Jag startade om datorn utan dom och då funkade det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-19 21:47
Ursprungligen av samsmith:

Löste det.
Det funkar tydligen inte om man har saker inkopplade i USB-ingångarna. Jag startade om datorn utan dom och då funkade det.

bra att veta.. i bootcamp lr?

Ja, bootcamp. Fick reda på det genom något forum. Man kan ju tycka att det borde stå i PDF:en.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-23 16:55
Ursprungligen av samsmith:

Ja, bootcamp. Fick reda på det genom något forum. Man kan ju tycka att det borde stå i PDF:en.

Eh. Ja.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-23 19:59

konstigt..jag fick det att funka när jag hade ett extern usb-tb inkopplat. har en MBP, men antar att det kvittar.

bra att du fick det att funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-25 21:13

jag har precis installerat en engelsk version av win xp pro eftersom den svenska cd skivan sjalvklart inte fungerade. Mitt problem som ni nu ser ar att tagenbordet ar engelskt och trots att jag installerat drivrutinerna sa har jag ett engelskt tagentbord.

Min fraga ar om det finns nagan fix till detta eller om jag kommer fa leva med det dom gangerna jag kor windows pa min macbook.

Tack pa forhand och God Jul
Sverker

::löste det

Senast redigerat 2006-12-25 21:25
1
Bevaka tråden