Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth från Parallels?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-19 08:27

Är det någon som lyckats att använda Bluetooth från Parallels körande Windows? Med detta menas _inte_ att använda t ex en Bluetooth-ansluten mus eller tangentbord eftersom de presenterar sig just som en mus eller ett tangentbord för Windows.

Jag vill alltså direkt komma åt Bluetooth-enheter från Windows under Parallels. Följande händer när jag försöker. Jag har en MBP Pro med inbyggd Bluetooth.

Den inbyggda enheten hittar jag inte alls från Windows.

Om jag petar in en USB Bluetooth-adapter, så bryts tillfälligt min vanliga Bluetooth-förbindelse och OSX kör sedan Bluetooth via den den nya adaptern. Om jag försöker ansluta till den från Parallels får jag veta att den är upptagen (ja, eftersom OSX har tagit den). Den inbyggda enheten är inte synlig från Parallels och det går inte längre att stänga av Bluetooth.

Om jag nu plockar ännu en USB Bluetooth-adapter ur ärmen och ansluter den händer samma sak igen, dvs OSX växlar över till den senast anslutna adaptern och frigör den först anslutna. Den inbyggda enheten har jag ingen kontakt med alls. Ok, nu kan jag faktiskt ansluta till den först anslutna Bluetooth-adaptern från Parallels, men det känns lite fånigt att behöva gå omkring med två Bluetooth-adaptrar.

Så, har någon lyckats bättre än så här? Jag kan stå ut med att ha en extra Bluetooth-adapter med mig, men två känns fånigt, framför allt med den sekvens av manövrer man måste göra.

Jag har också samma problem! Jag har en Samsung x820 och programmet till den finns endast till Xp. Jag har en MacBook med Intel C2D. Tacksam om någon vet hur man gör.

1
Bevaka tråden