Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att ladda hem I-Photo

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är antagligen helt dum men jag misslyckas varje gång med att installera ett nytt I-Photo.
Har ett äldre (2.nånting) som inte funkar med I-pod och har därför laddat ner 6.05. Så långt allting bra. Men nu säger datorn att den inte hittar nåt I-photo i programmappen att uppdatera - vad gör jag för fel? Tänkte också på att jag har Mac OS Tiger - borde inte ett nyare I-photo ingå där? Eller är det så att alla nya I-photo numera kostar pengar? Var köper man det i så fall. På nätet eller på Macoteket eller liknande ställen?
Många frågor som kräver svar.....

iPhoto ingår i iLife-paketet som medföljer alla nya Macar samt säljs separat, 795:- på Apple Store just nu. Det enda som medföljer utan extra kostnad i Tiger är programmet Bildinsamling samt Finderns slideshow-funktioner, så vill man ha mer än det får man betala.

Tack Samuel och Nicklas för klargörande information. Kanske värt att vänta på den nya versionen då...Å andra sidan är jag lite kluven inför I-photo. Exempelvis blir en CD bränd med I-photo hopplös att läsa i t.ex en pc (t.ex när man ska beställa bilder i en foto-affär).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-27 12:09
Ursprungligen av the wall:

Tack Samuel och Nicklas för klargörande information. Kanske värt att vänta på den nya versionen då...Å andra sidan är jag lite kluven inför I-photo. Exempelvis blir en CD bränd med I-photo hopplös att läsa i t.ex en pc (t.ex när man ska beställa bilder i en foto-affär).

På vilket sätt blir den hopplös att använda? Jag tycker iPhoto-brända skivor fungerar utmärkt på win-burkar?

Ursprungligen av kalleh:

På vilket sätt blir den hopplös att använda? Jag tycker iPhoto-brända skivor fungerar utmärkt på win-burkar?

Ja det gör det med nyare versioner av iPhoto. Med version 2 gick det mindre bra på en dator med Windows.

Efter att följt diskussionerna så inser jag att det är den senaste versionen jag behöver/måste ha.
Tack alla!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-28 14:24
Ursprungligen av the wall:

Efter att följt diskussionerna så inser jag att det är den senaste versionen jag behöver/måste ha.
Tack alla!

Yep. Vänta att köpa tills mitten av Januari, då en ny version släpps.

1
Bevaka tråden